Handmaid's tale säsong 3

ÄNTLIGEN börjar det vända! Höll på att ge upp, men nu jeklar! Undra om Serena visste att det skulle hända? Jag tror faktiskt det. Och nu går hon ur från Gilead som en fri kvinna igen. Så mycket som tyder på det, som när hon sa att "hur kunde du ta författarskapet från mig?" Och sista sexet med honom, och det nervositeten hos henne strax innan mötet med amerikanen, och självklart att de körde själva och just mötte upp amerikanen. Och allt börjar äntligen gå Junes väg, jag hoppas verkligen verkligen att hon får med sig alla barn!!

Ja jäklar! Visst var det amerikanska flaggor på uniformerna på de som tog in Serena i jeepen?
En sak jag inte fattar eller har lyckats missa - på HBO ser man en bild på Luke i en bil på länken till avsnitt 11. Vad händer i Canada?

Jag tyckte att senaste säsongen började bra och är glad att de har ändrat riktning inhandlingen något. Dock har de senaste avsnitten varit rätt sega. Känns inte som att handlingen kommer framåt. Dessutom känns det som att June borde varit rökt för längesedan. Hon får ju härja relativt fritt, trots att alla vet vad hon kan åstadkomma.

Ja jäklar! Visst var det amerikanska flaggor på uniformerna på de som tog in Serena i jeepen?
En sak jag inte fattar eller har lyckats missa - på HBO ser man en bild på Luke i en bil på länken till avsnitt 11. Vad händer i Canada?

Japp, det var många amerikanska flaggor där! :) Ja, jag såg bilden med, men den var aldrig med i avsnittet. I förra avsnittet så stod det en liten text under själva bilden, där stod det ngt om Luke också, men det var inte heller med i avsnittet...

Japp, det var många amerikanska flaggor där! :) Ja, jag såg bilden med, men den var aldrig med i avsnittet. I förra avsnittet så stod det en liten text under själva bilden, där stod det ngt om Luke också, men det var inte heller med i avsnittet...
Känns bra att det inte bara är jag som är förvirrad över Luke :laugh: Vi får nog veta hur det är med den biten i nästa avsnitt får man hoppas. Men visst är det bara två avsnitt kvar nu?

Jag väntar tålmodigt på att alla avsnitt av denna säsong ska komma ut innan jag tittar, men samtidigt känns det motigt. Säsong 2 var nog jobbig att ta sig igenom, så om det är ungefär lika nu finns risken att jag inte pallar att se färdigt. Jag må vara van vid "grimdark" element i media, men även jag har mina gränser. :cautious:

Om de som någon sa vill göra 10 säsonger totalt så överger jag verkligen skeppet... :nailbiting:
Jag fattar inte ens hur de ska få till material för sju säsonger till, har de tänkt dokumentera hela händelsekedjan som leder till Gileads fall och alla efterdyningar, eller vad?

Jag väntar tålmodigt på att alla avsnitt av denna säsong ska komma ut innan jag tittar, men samtidigt känns det motigt. Säsong 2 var nog jobbig att ta sig igenom, så om det är ungefär lika nu finns risken att jag inte pallar att se färdigt. Jag må vara van vid "grimdark" element i media, men även jag har mina gränser. :cautious:

Om de som någon sa vill göra 10 säsonger totalt så överger jag verkligen skeppet... :nailbiting:
Jag fattar inte ens hur de ska få till material för sju säsonger till, har de tänkt dokumentera hela händelsekedjan som leder till Gileads fall och alla efterdyningar, eller vad?
Fear not! Säsong 3 är som nämnts inte alls lika seg som 2an :)
Men 10 säsonger?! Näää, ge fan i :arghh: De har ju redan gjort en halvkass säsong med 2an, jag vill inte se den här gå samma öde till mötes som typ GoT eller Dexter! Jag skulle gärna se att de drar ihop säcken redan nu och inte ens gör en säsong 4. Ge fan i att dra ner serien utan låt den sluta på topp liksom.

Hela säsong 10 kommer att vara en enda utdragen tagning på Junes ansikte, man får se henne åldras i realtid :devil:

Jag tyckte att senaste säsongen började bra och är glad att de har ändrat riktning inhandlingen något. Dock har de senaste avsnitten varit rätt sega. Känns inte som att handlingen kommer framåt. Dessutom känns det som att June borde varit rökt för längesedan. Hon får ju härja relativt fritt, trots att alla vet vad hon kan åstadkomma.

Så känner jag också.

Hos Commander Lawrence får hon ett enormt spelrum och jag tyckte hela situationen med Ofmatthew där June tillslut hetsar fram en mobbingsituation som slutar Ofmatthews död kändes så himla tröttsam. Även inom förtryckta grupper finns mer eller mindre privilegierade individer, och jag hade gärna sett någon form av resonemang kring det, att June inser vilka fördelar hon har jämfört med övriga Handmaids. Hon riskerar i många fall inte alls lika mycket som de övriga men ställer väldigt höga krav på att de ska vara lika modiga och revolutionära. Vi får väl se vad som händer nu när Lawrence verkar har tappat makt, och när June dessutom slagit ihjäl *vad han nu hetter* Över-Commandern från DC som hon råkade springa på inne i Jezebels - och där även Martorna snabbt och smidigt räddade henne och gjorde sig av med hans kropp i en jätteugn som råkade finnas bekvämt tillgänglig...

Men tillfredställande att Commander Waterford blev arresterad. Jag tror Selena sålde ut honom. Hon kommer att vilja få en bra politisk deal utanför Gilead.

Jag hade gärna sett hur Gilead blev till men det räcker väl med ett par avsnitt 🙄

Där måste jag instämma.
Och lika hur aunt Lydia blev den hon blev, hur tankegångarna gick där i början och hur de utvecklats under Gilead och... Fan egentligen skulle jag vilja se en hel serie med typ henne, från före Gilead till efter Gilead typ.
Man har ju fått se en hel del tillbakablickar, jag tycker det har gett en ganska bra bild. Både tant Lydia och hur Gilead blev till.

Man har ju fått se en hel del tillbakablickar, jag tycker det har gett en ganska bra bild. Både tant Lydia och hur Gilead blev till.
Jo, men jag hade gärna sett mer. Tant Lydia har man ju mest fått se i hennes tidigare liv, inte direkt hur tankegångarna gått från den där snälla välmenande läraren till den hon är i Gilead, annat än det omhändertagna barnet. Det blir så... Fjuttigt liksom. Men det kanske kommer mer sen, vem vet :)

Borde om inte annat läsa boken, den står i bokhyllan och bara väntar :p

Edit: Spoilertaggar just in case :)

Jo, men jag hade gärna sett mer. Tant Lydia har man ju mest fått se i hennes tidigare liv, inte direkt hur tankegångarna gått från den där snälla välmenande läraren till den hon är i Gilead, annat än det omhändertagna barnet. Det blir så... Fjuttigt liksom. Men det kanske kommer mer sen, vem vet :)

Borde om inte annat läsa boken, den står i bokhyllan och bara väntar :p

Edit: Spoilertaggar just in case :)

Jag håller med. Jag vill ha lite mer sammanhållet och utförligt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar... 2
Svar
27
· Visningar
3 243
Senast: Hazel
·
Fordon Är det nån idé sälja vinterhjul nu? Är stora 19 tums däck och fälg. Dubbar. Vi byter bil i september och får nya hjul då så behöver inte...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: BernT
·
Hundhälsa För 2 dagar sen började vår Staffe Iris att skaka och så småningom även hässja kraftigt. Vi avvaktade nån timme men beslöt snart att åka...
Svar
7
· Visningar
1 484
Senast: Rugge
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni stress? Klarar ni av stress? Jag märker att jag inte längre kan hantera stress. Det går överstyr. Blir arg, pulsen går...
Svar
16
· Visningar
1 496
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka