Hanars revirpinkande

T

thea

Jag har en liten tanke om hanhundars revirpinkande.
I skolan så hade vi en föreläsning om hundmat som en jätteduktig kvinna "hade hand om", och då kom hon in på detta om revir.
Hon menade på att revir är ju något som "ledaren" skall märka ut (alltså ägaren) inte hunden. Detta menade hon på att det är en slags dominashandling från hundens sida.

Det hade varit intressant att veta vad ni här inne har för tankar om ämnet, och tillåter ni revirkissande?

Mvh Thea

Sv: Hanars revirpinkande

Nja, vet inte om jag håller med där. När mina hundar pinkar är det ju inte revir mot mig, utan mot hunden som varit där innan. Och även om jag är ledaren, så måste de ju få pinka över de hundarna som de tycker är lägre i rang än dom själva.
Sen är det ju inte bara hanhundar som pinkar revir, det gör ju även tikar.

Däremot om jag pinkar i skogen för jag inte kan hålla mig, så tillåter inte jag någon av mina hundar gå dit och pinka över :D Sen om det har någon betydelse eller inte, det vet jag inte, men jag gör så iallafall.
Min bror pinkade ute i skogen en gång. Då gick hans hund och pinkade över. Då gick min bror tillbaka och pinkade över en droppe...vi människor kan ju inte pinka hur mycket som helst, så jag antar han fick ta i för få ut den där droppen :rofl:

Sv: Hanars revirpinkande

Jo det är lite så jag tänker jag med! Tyckte inte alla bitar ramla på plats när hon pratade om detta. Hon nämnde även bara hanarnas revirkissande och inte tikars.

Min bror pinkade ute i skogen en gång. Då gick hans hund och pinkade över. Då gick min bror tillbaka och pinkade över en droppe...vi människor kan ju inte pinka hur mycket som helst, så jag antar han fick ta i för få ut den där droppen :rofl:

haha, ser det framför mig hur han kämpar med den droppen :D :rofl:

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 299
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Jag och sambon har under en längre tid pratat om att skaffa hund och tanken känns mer och mer realistisk. Men jag känner att jag behöver...
Svar
18
· Visningar
2 069
Senast: Nenyah
·
Övr. Hund Alla drabbas vi ju då och då av perider då man inte har så mkt ork eller inspiration till saker. Jag är just nu i en sådan. Det hade...
2
Svar
26
· Visningar
2 765
Senast: Fan of Bill
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 453
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård