Han var ny på ridskolan :) läs gärna :)

Sandrahorse

Trådstartare
Hej! Igår fick jag hoppa med i en ridgrupp istället för på torsdagen. Det var jäkligt tur säger jag bara. När jag kom dit med min kompis så ser vi att det är 3 st nya ponnysar. vi går först till ett sto som heter Krissla som var lite brun fux färgad ca b-ponny. Sen en som heter Lilleman han var kanske a-ponny eller liten b-bonny. Sen såg vi en helt krit vit ponny som heter Hampus som var antingen stor b-ponny eller liten c-ponny. Ridläraren hade inte skrivit vilka hästar vi skulle ha så hon kom sen det var en som tjatade om att få ha Hampus men hon fick inte han jag ville rida han men visste att det fans ingen chans till et men Ridläraren Anne frågade mig om jag ville rida han och jag ba visst ja det kan jag. Han var väldigt rädd för mig först sen nafsig. men allt gick bra blev väldigt nervös när vi skulle gå till ridhuset från stallet jag tar ut honom och han blev genast orolig han gnäggade och ville inte går ut men sen gick han ut i en snabb fart. 10 minuter senare så hade viskrittat runt ett tag och så börja vi trava han var både pigg o ch sölig hihi han försökte bocka en gång när han blev rädd. Men han var orolig en stund för han hade gått på en ridlektion bara före mig med en som var dubbelt så ridvan än vad jag var.
Jag älskar denna ponny vill ha han idag igen. Jag kände på mig att han var snäll mot mig men inte min kompis och dom andra som klappa han han ville nafsa dom flesta förutom mig :) Kan detta var sant att en ponny väljer sin ryttare han ska lita på ???

Mvh: sandra
 
Sv: Han var ny på ridskolan :) läs gärna :)

Hej!
Kul att du klickade med en häst så :) Klart så känner hästar av när dem trivs med en ryttare och det kan vara så att han gillade dig :) Men du ska inte vara förvånad om det inte blir samma känsla eller om han inte beter sig likadant nästa gång du rider. Har själv varit i samma situation när jag var liten och red ponny, men nästa gång jag red på den ponnyn jag älskade så var det inte samma häftiga grej som första gången, om du förstår. Självklart ska du vara glad för detta som hänt dig och jag hoppas att du fortsätter gilla Hampus och att han gillar dig lika mycket :)
Kram på dig!
 
Sv: Han var ny på ridskolan :) läs gärna :)

Hej! Jo du har rätt med det att nästa gång kan bli att annat sätt,
men nyheten är att jag fick ha han på en hopplektion på ca 30-45 cm hoppning och vi galopperade och han var lika dant i betendet så jag hoppas det håller kvar men det tråkiga är att om kanske not år är jag väl för långa för han :( men man har minnena kvar då :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 870
Senast: Takire
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 335
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu kommer säkert endel som läser dethär tycka att det är jätte dåligt att jag skriver dethär eller att jag tänker fel och massa sånt...
2
Svar
36
· Visningar
5 131
Senast: krek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp