Sandrahorse
Trådstartare
Hej! Igår fick jag hoppa med i en ridgrupp istället för på torsdagen. Det var jäkligt tur säger jag bara. När jag kom dit med min kompis så ser vi att det är 3 st nya ponnysar. vi går först till ett sto som heter Krissla som var lite brun fux färgad ca b-ponny. Sen en som heter Lilleman han var kanske a-ponny eller liten b-bonny. Sen såg vi en helt krit vit ponny som heter Hampus som var antingen stor b-ponny eller liten c-ponny. Ridläraren hade inte skrivit vilka hästar vi skulle ha så hon kom sen det var en som tjatade om att få ha Hampus men hon fick inte han jag ville rida han men visste att det fans ingen chans till et men Ridläraren Anne frågade mig om jag ville rida han och jag ba visst ja det kan jag. Han var väldigt rädd för mig först sen nafsig. men allt gick bra blev väldigt nervös när vi skulle gå till ridhuset från stallet jag tar ut honom och han blev genast orolig han gnäggade och ville inte går ut men sen gick han ut i en snabb fart. 10 minuter senare så hade viskrittat runt ett tag och så börja vi trava han var både pigg o ch sölig hihi han försökte bocka en gång när han blev rädd. Men han var orolig en stund för han hade gått på en ridlektion bara före mig med en som var dubbelt så ridvan än vad jag var.
Jag älskar denna ponny vill ha han idag igen. Jag kände på mig att han var snäll mot mig men inte min kompis och dom andra som klappa han han ville nafsa dom flesta förutom mig Kan detta var sant att en ponny väljer sin ryttare han ska lita på ???
Mvh: sandra
Jag älskar denna ponny vill ha han idag igen. Jag kände på mig att han var snäll mot mig men inte min kompis och dom andra som klappa han han ville nafsa dom flesta förutom mig Kan detta var sant att en ponny väljer sin ryttare han ska lita på ???
Mvh: sandra