Han parar sig

C

canon_eos

Jag undrar en sak.

Jag har en han katt på 1½ år. Han är kastrerad.
Men nu när jag har en liten kattfröken på 5 månader så försöker han para sig med henne, ganska mycket.

Är det farligt för henne om han gör det?
Hon är ju bara 5 månader och förstår inte riktigt vad det är frågan om.

Sen så väger hon inte så mycket, bara ca 2 kg, men han väger 6 kg, kan hon skadas?

Sv: Han parar sig

Ja, han kan skada henne. Ovanligt att kastrater våldtar honor, men någon ska väl göra det också... Om det inte är regelrätta parningsförsök kan det vara ett dominansbeteende, många hanar tvångsparar för att hålla sin flock på plats. Kanske läge att ge herrn en p-spruta för att tagga ner honom lite?

Sv: Han parar sig

Så man kan ge p spruta så bli han lugnare med parnings försöken?

Det är så konstigt att han gör så nu, för han har inte gjort så tidigare mot min äldre hona.Inte nu häller på henne, bara på den lilla honan.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar