Han har ont..

vix

Trådstartare
Min varmblodsvallack har ont .... väldigt ont. Har varit bortrest ett par dagar och kommer hem, pållen är mycket halt på vf. Han var halt på ungefär samma sätt för tre veckor sedan. Då blev han bättre på två -tre dagar. Vilade i en och en halv vecka, tömkörde honom lite grann, skrittade i ca 30 min. Sedan åkte jag bort och han har stått i ca 5 dagar. Trots detta så är han halt igen och verkar ha väldigt ont.

Har inte kollat tempen och jag vet att jag ska kontakta vet. men vad kan jag göra för att lindra smärtan tillsvidare. Han står lindad nu.

Det är värme i hoven och upp till knät. han gänns gallig/svampig på insidan av skenbenet.HJÄLP mig
Mvh Vix

Sv: Han har ont..

säger som föregående, ring vet... Men det låter lite som en hovböld, så du kan ju ringa din hovslagare med...

Sv: Han har ont..

Kan också vara hovbenet.
Då blir hästar tvärhalta och efter någon dag avtar det.
Får det sedan gå en tid så vidgas sprickan och man får en tvärhalt häst igen...

AM

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
763
Senast: Ajda
·
Hästvård Min lilla älsklingshäst blev för tre veckor sen ordentligt halt vänster fram. Vi har varit inne på klinik, lagt bedövning och då släcker...
Svar
14
· Visningar
2 969
Senast: Fiorano
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 488
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 770
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka