Mysaan
Trådstartare
Vill bara tacka för alla råd jag fick när jag skrev om min magra häst för någon vecka sedan. Jag nappade på tipset att köpa Lusern pellets. Och nu har han faktiskt börjat runda på sig igen och är inte så mager längre. Det går alltså på rätt håll. Problemet är nu att han oftast lämnar ca 1 kg hö varje morgon.
Kan förmodligen bero på att vi öppnat upp till en hage med gammalt gräst som torkat och är lite höigt plus att det börjar växa nytt gräs. Ska jag dra ner på höet eller fortsätta ge som vanligt med hopp om att han äter upp? Har dragit ner från 10-11 kg per dygn till 9 kg ungefär och han äter ändå inte alltid upp.
Så här ser han foderstat ut i dag:
9 kg hö
4 dl betfor (pellets)
4 dl Lucern (pellets)
1 kg havre
Är lite rädd att han kommer tappa igen nu när jag precis börjat få bukt på honom.
Kan förmodligen bero på att vi öppnat upp till en hage med gammalt gräst som torkat och är lite höigt plus att det börjar växa nytt gräs. Ska jag dra ner på höet eller fortsätta ge som vanligt med hopp om att han äter upp? Har dragit ner från 10-11 kg per dygn till 9 kg ungefär och han äter ändå inte alltid upp.
Så här ser han foderstat ut i dag:
9 kg hö
4 dl betfor (pellets)
4 dl Lucern (pellets)
1 kg havre
Är lite rädd att han kommer tappa igen nu när jag precis börjat få bukt på honom.