Hamsterskada

L

linnea1992

Hejsan!
Min hamster rymde häromdagen och vi hittade honom igår, han var väldigt smutsig och så men det skötte han själv. :(

Men det är så här att han hade gjort något med magen, typ skärt upp något så det är en "boll" som hänger från magen och så är det jättesmutsigt runt om (men det syns inget spår av ett sår eller så). Jag undrar bara vad jag ska göra för att få det läka så effektivt som möjligt? :)

Tacksam för svar! / Linnea

Sv: Hamsterskada

Du kan ju ta honom till veterinären.

Btw så ska nog denna tråd ligga under Andra djur.

Det är ju klart, men han mår ju inte dåligt direkt. Han är lika pigg som vanligt.

Och det är första inlägget jag gör så det inte är så lätt, hittade knappt hur man gjorde en tråd :)

Tvätta runt om och kolla hur det ser ut, samt ring veterinären.
Det låter inte normalt och det mesta som inte är normalt bör kollas upp. Även om det inte syns något sår så kan det ha blivit ett litet sår som bakterier etc kommit in i och som utvecklats till en böld.

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 576
Senast: bellala
·
Äldre För mig är det självklart att man stannar om man kör på ett djur, jag begär inte att man ska ta hand om det själv men åtminstone att man...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 360
Senast: Skjøldur
·
Anläggning Vi har idag 5 mm elrep som stängsel i våra hästhagar, men av säkerhetsskäl och hänsyn taget till förmåga att leda ström, så funderar jag...
Svar
16
· Visningar
10 806
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
19
· Visningar
3 302
Senast: Bleuh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama