Hamsteravel!

Sv: Hamsteravel!

jag har avlat många hamstrar. Jag hade 3 hamsterhonor på ca 1år, och 2 hanar på 1år. Och det var alltså en dvärghamsterhane och en vit guldhamster som fick 3ungar. Och så fick en annan av mina hamstrar 6 ungar, men tyvärr så dog alla utan 1 . Min 3dje hamsterhona var en brun guldhamster av den " fetare " typen, hon fick 8 små ungar :D!! Men 2 dog. Dom var jätte snälla och lärde sig snabbt hur man skulle snurra i julet i buren. Men efter 6 veckor så måste alla hamstrar ha varsin bur. Men det tar typ 1 vecka innan hamstern föder.Men ett tips är att om man har katt så ska man värkligen inte ha en bur med galler utan det ska vara plast! För katterna kan dra ut hamstrarna från buren ! ( det hände med min hamster). Men om man inte kan ha kvar hamstrarna så kan man fråga i Zoo-butikerna om dom tar emot.Men när dom är under 6 veckor så är det inte bra att ge dom hamstermat, utan ge dom grönsaker, för annars så kan de bli svåra att tugga. =D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: animalasia
·
Ekonomi & Juridik Det börjar bli riktigt dyrt att hålla häst. Av nyfikenhet undrar jag nedan, om någon vill svara. 1 Var i Sverige har du hästen? 2 Hur...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 525
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 316
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 254

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka