Hamster och hö?

Nera

Trådstartare
Okej nu kanske jag börjar bli tjatig, men jag kommer på nya frågor mest hela tiden :angel:

Vad har ni för syn på kombinationen hamster och hö?
Jag vet ju att man måste vara försiktig för de "hårda" höstråna pga att de kan förstöra slemhinnorna i kindpåsarna på dem.
Men nu har jag börjat torka gräset efter gräsklipparen och torka det som höförråd till vintern.
Det måste väl vara ofarligt, det gräset är ju så tunt och fint?

Sv: Hamster och hö?

Är det jättemjukt som det blir av vissa grässorter som man torkat för hand så kan du ge hamstern det så länge det är lika mjukt.
Det skall vara ungefär lika mjukt som hushållspapper.

Sv: Hamster och hö?

Ja det tycker ju jag med låter bra, men om man går in i princip vilken djuraffär som helst så har de "vanligt" smådjurs hö hos hamstrarna. :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Börjar bli väldigt frustrerad över våra problem med strålröta, har aldrig stött på såhär långvariga problem med det förut och skulle...
2
Svar
22
· Visningar
8 801
Senast: Skywalker
·
Hästhantering Står i valet & kvalet, står i ett stall idag där jag trivs väldigt bra för övrigt men har nu fått erbjudande om ett annat. Är lite...
Svar
3
· Visningar
1 213
Hästvård Har problem med min häst, någonting är fel och besvärar honom, men ingen tycks veta vad! Historia: Köpte honom ifrån Tyskland i...
2
Svar
20
· Visningar
2 878
Senast: russan 14
·
Hästvård Jag ska nu berätta hur det har gått med MIN häst. Det var het diskussion om ämnet i tråden "Varför skor ni?" för 1-2 veckor sen, vilken...
2
Svar
20
· Visningar
2 542
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar