Soapbubble

Trådstartare
Hammock, en gungsoffa, är det en relik ifrån 70-talet eller helt underbart? Har du en hammock?

Jag surfar runt och ser att trähammockarna dominerar. Måste man ha dynor eller klarar man sig utan till att börja med? Hur förvarar man en trähammock på vintern? Vilka märken är bra och vilka är skräp?

Mina föräldrar har en. Men där de bor i Californien där inget behöver vinterförvaras.

Ställningar/ramar är i metall och dynor behövs.

Den är UNDERBAR och jag önskar de hade en här i Sverige också. Jag funderade ett tag på att köpa en liten till min balkong men insåg att det inte blir bra. Jag alltså på riktigt fullkomligt älskar hammocken. Den är nästan det bästa med vårt hem där.

Hammock, en gungsoffa, är det en relik ifrån 70-talet eller helt underbart? Har du en hammock?

Jag surfar runt och ser att trähammockarna dominerar. Måste man ha dynor eller klarar man sig utan till att börja med? Hur förvarar man en trähammock på vintern? Vilka märken är bra och vilka är skräp?
De är JÄTTESKÖNA att ligga i :) . Japp, dynor behövs absolut! Har för mig att den som mina föräldrar hade i alla delvis gick att montera ner, sedan förvarades den i källaren.

Jag hade lätt velat ha en egen hammock, vet att några bekanta hade en i trä med dynor, tror den förvarnades i något förråd på vintern. :)
Lite som man ofta plockar in utemöblerna också under vintern.

Fler hammockar åt folket :love:
Jag har en i trä utan tak och den sitter jag i utan dynor, men soffan är lite svängd i sitsen (som äldre trämöbler ofta är) så den är superskön att sitta i. Den är min bästa väninnas pappa som gjort den efter en gammal Hälsinge-hammock :up:
Jag slår en lättpressening över den på vintern bara.

Uppväxt med hammock och saknar det verkligen nu när det är så fint väder. Men första behövs lite andra grejer innan det finns en bra plats för en hammock.

Jag har en vanlig hederlig hammock, och älskar den. Står ute över vintern (trä, modellen heter Dalom), däremot byter jag tak varje år - det håller inte. Dynorna bytte jag i år, de har hängt med en 10 år nu. Dyra men klart värt.

Går gärna ut och vilar middag i hammocken om möjligheten finns, har även sovit där någon varm natt, men då säger ryggen ifrån.

Hammock håller på att bli modernt igen har jag märkt. Förmodligen för att inredningstrenderna handlar mer och mer om trädgård och uteplats just nu. Själv är jag sugen på en gungsoffa, alltså utan tak och dynor.

Vi har en trähammock som vi gillar. Vi har dynor, annars blir det lite väl hårt att sitta tycker jag.
Den bor i ett uthus på vintern, vi halar då ner sittdelen så den blir lättare att bära.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 998
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 162
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar