Hamilton 904

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare MoQ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 012

MoQ

Trådstartare
Har ett sto ,-88 e.Martini-Leopard-Gaspadin som jag ev ska betäcka i vår! Hon är en pigg och glad dam och ingen ,ens veterinärer tror att hon är så gammal (max 10 är gissningarna)!
Tävlar fortfarande i hoppning,men rör sig riktigt bra också ("för stor galopp".Det är först nu hon går att korta:rofl:
Vad tror ni om Hamilton 904 till henne?
Står inte alltför långt ifrån oss och dessutom till ett mkt överkomligt pris!
Kom gärna med åsikter om Hamilton eller andra förslag!
PS! Hon har haft föl tidigare!

Sv: Hamilton 904

Har ett sto ,-88 e.Martini-Leopard-Gaspadin som jag ev ska betäcka i vår! Hon är en pigg och glad dam och ingen ,ens veterinärer tror att hon är så gammal (max 10 är gissningarna)!
Tävlar fortfarande i hoppning,men rör sig riktigt bra också ("för stor galopp".Det är först nu hon går att korta:rofl:
Vad tror ni om Hamilton 904 till henne?
Står inte alltför långt ifrån oss och dessutom till ett mkt överkomligt pris!
Kom gärna med åsikter om Hamilton eller andra förslag!
PS! Hon har haft föl tidigare!

här finns en tråd om honom:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=540575&highlight=hamilton

Med en pappa, morfar och mormorsfar som alla tävlats i dressyr tycker inte jag att du ska lägga en hingst från Sveriges bästa hopp-stofamilj på henne utan satsa på en dressyrhingst.
Fast ditt sto vet kanske inte om att hon är dressyrstammad utan hoppar hellre?;)

Nja,temperamentsmässigt passar hon själv bättre till hoppning!
Jag har tävlat henne mest i hoppning.Hon blir lätt spänd i dressyren och fa vill hon hoppa dressyrstaketen!
Hon har missat att läsa på sin stamtavla:bow:
Hon hoppar mkt bra,förutom sina goda gångarter.
Jag vill ha en trevlig allroundhäst som inte får vara för stor.Ska ha avkomman själv är det tänkt!
Mamma är 156cm ,men mkt häst att rida (även temperamentsmässigt)!

Har lite tankar på Majim G också,som väl får betecknas som multitalang.
Även Nactus finns inom rimligt avstånd,men jag är rädd att det kan bli en för stor häst (ska helst inte bli över 163cm),då jag är kort!
Fler förslag?Helst på naturlig och inte alltför dyra,då jag inte vet om hon "tar sig"!

Liknande trådar

Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på... 2
Svar
24
· Visningar
4 342
G
Avel Jag har ett Fux (något stickelhårig)sto på ca 166 imkh. Hon är E: Beach Boy- Zeus U: Pans Kaprifol- Kaliber-Utrillo Helt... 2
Svar
38
· Visningar
4 457
Senast: Galopphopp
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 996
Senast: supercassie
·
L
Avel Har ett prestationsto som nyss är inköpt för att producera den ultimata hopphästen .:bump: Den tänkta avkomman ska om inte...
Svar
1
· Visningar
1 262
Senast: Laahra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka