Halvt barfota

M

mystar

Min häst har lyckats att ta av sig 2 av sina 4 skor, å det är v bak & h fram, nu till kruxet, hon kommer troligtvis få gå så över helgen eftersom att jag inte fått tag på min hovslagare, på den framskon som är kvar har hon broddar vilket betyder att den hoven är högre än den utan sko, är det skadligt för henne? hon rids ju naturligtvis inte under den här tiden, men kan hon ta skada av att det är ojämt mellan hovarna om hon bara går å skrotar i hagen?

Sv: Halvt barfota

Om jag vart du skulle jag ta av de kvarvarande skorna om de nu e så att hovisen inte kommer förrän nästa vecka. Det e lite besvärligt om man inte har rätt verktyg, men de går iaf..... Har gjort så ngra ggr när min madam hade problem me tappskor.... Jag hade aldrig låtit de va så över helgen iaf.

Sv: Halvt barfota

håller med holycherry. så hade jag också gjort om du inte kan få tag på någon annan hovslagare.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 090
Senast: Freazer
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 288
Senast: Miingla
·
Hästvård Jag har ett problem som känns svårlöst. Mina hästar - som numera inte rids - har gått barfota i flera år. Den ena hela tiden, och den...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 383
Senast: caballus
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har inte sovit en blund på hela natten. Ligger fortfarande och skakar och spänner mig så fort jag inte aktivt tänker på att slappna av...
2
Svar
23
· Visningar
2 489
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar