Halvhalter

Gypsy_Vanner

Trådstartare
Japp, min fråga till er är följande.. Hur utför man en halvhalt med sätet och hur utför man en halvhalt med tyglarna??

tack påförhand :)

Sv: Halvhalter

Jag skulle rekommendera dig att ta kontakt med en kunnig tränare som kan hjäpa dig med dina ridfrågor, då jag sett att du frågat flera frågor.
Lycka till! ;)

Sv: Halvhalter

För att det ska bli en bra halvhalt så använder du både hand och säte samtidigt. En snabb kram på yttertygeln och sitt till med sätet. Bättre än så kan jag inte förklara tyvärr. ;) men tanken med halvhalten är ju att du ska fånga upp hästens rörelseenergi uppåt, inte bara bromsa. I och med det har sätet stor betydelse.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 423
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Juridik & Ekonomi Jag köpte en ställbar säng från ett företag i våras. Då synkroniseringen inte fungerade fick jag igenom en reklamation och skulle skicka...
Svar
5
· Visningar
531
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Bedömningssporter är svårt. Finns ens den objektiva bedömningen, annat än i teorin? En forskare från Nederländerna har analyserat...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka