Halvfodervärd ?

Sv: Halvfodervärd ?

någon som vet vad som menas med halvfodervärd/medryttare ? jag vet ju vad båda dera är, men hästen vill hon ha kvar i sitt stall. om jag blir halvfodervärd, kommmer hon fortsätta rida hästen då? eller är det bara jag? ska jag betala fast hästen står kvar där den stått? ska jag säga att jag heldre är medryttare ? :confused:

Sv: Halvfodervärd ?

Det är bara ord utan någon definition fastslagen i sten, normalt har man mer inflytande och ekonomiskt ansvar när man är delfodervärd än medryttare. Den exakta innebörden reglerar man med avtal.

Normalt delar man hästen med någon/några på ett eller annat vis om man är delfodervärd och medryttare. Jag är skeptiskt till delat ansvar så personligen föredrar jag medryttare men hur det är för dig kan bara du avgöra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 406
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 452
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 297
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 186
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka