Vi har våran ena på foder och där har vi så att ägaren får ta valpar på henne till o med 6 år, sedan är hon vår.
Hon står för försäkringen och vi delar på självrisken om något skulle hända, i övrigt så står jag för vaccineringar odylikt.
Jag får själv ställa ut henne och meritera henne i viltspår och det är då på min bekostnad. Sedan har vi så att om uppfödaren vill ha med henne på någon speciell utställning av någon orsak så står hon för det.
Men vi har väldigt bra kontakt och gör mycket tillsammans = åker på utställningar - över och gör viltspår prov.
Tror det viktigast förutom kontraktet är att man känner att man fungerar bra ihop och har samma syn på detta med hund.
Stämmer inte personkemin då är det inte så mycket att bygga på, stor risk för konflikter.
Om det skulle visa sig vara något fel på hunden? det har vi aldrig funderat på men samtidigt så sänks ju värdet på hunden och uppfödaren är ju inte så intresserad av att avla på henne. Tror inte i vårt fall att det skulle vara något problem, utan hunden skulle vara min!