Halvblodshingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
Jag åberopar tillfällig sinnesförvirring... :D :rofl:

Och jag undrar fortfarande vart Magini tog vägen :confused: hade uppe det i en annan tråd, men fick aldrig något svar :cry:

:D Har för mig att jag läste den tråden. Han skulle flytta till en annan station, men vart kommer jag inte ihåg.

:crazy: Ja det framkom att han hade flyttat från Eklunda, men tyvärr aldrig vart!

Jag har sökt om info på nätet, men tyvärr inte fått fram infon :cry: så snart får jag väl ta och ringa Eklunda och fråga :smirk:

Jag funderade på att nämna Magini...men eftersom hingst som inte hade för mkt motor efterfrågades ...så uteslöt jag honom...men kan man tänka sej motor så är han ju utmärkt. ;)

Jo men det var det som var poängen...smått men utan med för mkt motor! ;)

Magini har visserligen motor, men inte på det sättet så att jag anser att det är på ett negativt sätt. :)

Tack för alla svar o funderingar!

Motorn eller icke motor behöver ni inte hänga upp er på, motor är jag van vid med mitt sto ;) Det gör inget om dom är pigga o framåt, bara inte helgalna.

Det är så lätt att "glömma" en hingst som Magini, det blir lätt så att man kollar vad Flyinge o såna stora stationer har för hingstar NU, man glömmer lätt de hingstar som står på mindre stationer eftersom de är svårare att "hitta".

Hingstkalendern kommer inte ut förrän i slutet av mars, är inte det VÄLDIGT SENT?? Jag vill ju ha den NU så jag kan börja planera!

Men efter era erfarenheter lämnar inte QE jättestort? Har hört/sett att både Dirco o framförallt Cortus lämnar ganska stort (det gör väl nästan alla hingstar idag, det är bara JAG som vill ha en liten avkomma....)
Qalle skulle va spännande, men man vet ju inte så mkt om honom. Däremot har han ju en väldigt bra pappa o farfar iallafall :) Sen är han söt oxå :love:

Tycker jga har sett en blandning a QE avkommor vadde tgäller storleketn, tittade bla mycket på det efter tre årstesterna förra året då det stod storleken på kl Diplomhästar och klass 1 i Ridsport och jag tycker det varierade ganska mycket mellan 160-172.

själv har jag en 4-åring ca 162 och en treåring com är ca 164-165, 3-årngen kommer bli väl en bit till då hon nu är ganska mycket högre bak (helsyskon). Trejde QE avkomman påväg, ska bli intressant och se storleken på den.

Qualle har ju Maraton som morfar och han har ju lämnat en del "smått" och eftersom mitt sto har en far som lämnat "under medelhöjd hästar" så har jag valt bort honom av den anledningen, men jag såg honom på hingtståget och han hoppar fantastiskt, de bakbenen... :love:

Som du själv skriver så har Cortus lämnat en hel det väldigt stort (dock inte alla avkommor), en kompis har en som var 174 innan hon var "fyllda" två år.

en annan liten hingst som jag tror är kvar i Svergie som jag dock inte vet speciellt mycket om vad det gäller hans avkommor är Iowa.

Hingsttåget? Flyinges hingsttåg?
Det ska komma ett "hingsttåg" till Tingsryd där jag bor i vår nångång, annars har Flyinge varit här tidigare. För det är väl Flyinge som äger Qalle o Bollerup som fött upp honom? Så då lär jag antagligen inte få se Qalle här på hemmaplan. Jaja kanske kan åka iväg nånstans o kika på honom.

Har bara sett Qalle en gång, det va under domarseminariet på Flyinge i november, där han löshoppades. Dessvärre hade jag inga betäckningsplaner med honom DÅ, så jag kollade inte in alla detaljer osv så noga tyvärr, vilket jag ångrar nu :(
Bakbenstekniken är det inget fel på alltså? Låter bra! :D
Flyinge lär väl kunna komma med lite mer info hoppas jag, jag tkr katalogerna brukar va ganska "torra" :confused:

Och en tvååring stor som ett höghus, jaja *hoppas min inte blir så stor* :angel:

Ja han var med på Flyinges Hingsttåg (ja flyinge äger honom numera), och jag kan inte tänka mig att han inte skulle vara med i år också på F's hingsttåg. Nej Qalle är en riktigt goding, och den dagen han river med bakbenen blir jag förvånad. ;)

Tjena Pigge!
Det är inte särskilt seriöst att vara inloggad utan sitt riktiga namn och dessutom inte kunna ta emot personliga meddelanden. Det vore intressant att höra mer om det du hört angående Kjellson och hans hingstar, jag vet att han kanske inte är guds bästa barn men ingen skall ju som bekant dömas ohörd... ;) Vad har du själv för hingst? Du kan maila mig privat om du vill.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Avel Går i tankar om att betäcka mitt ena sto nästa år. Jag behöver råd och tips om avel då det var 12 år sedan senaste fölet hemma. Framför...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Görel
·
Avel Funderar på att betäcka mitt Hip Hop - Everest sto nästa år. Kanske för tidigt och veta vilka blodslinjer som faller väl ut med hip hop...
Svar
6
· Visningar
1 726
Senast: Concett
·
Avel jag har precis köpt ett 4 årigt fbl sto som jag har lite funderingar på o betäcka nu i år... Hon är E: Cajun Cadet och UE Jape...
2
Svar
21
· Visningar
3 435
Senast: token
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar