• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Peluso
  • Startdatum Startdatum
hm har för mig att den finns på en hemsida.. hm ska kola upp vänta lite bara :)

äh jag hittar inte.. fan oxå.. jag har skrivit till en tjej som borde veta . men jag hittar inte den sidan.. suck.. jag vet att det stod om alla stofamiljer på den sidan :mad:

Stofamilj 23 kallas Olivelugnsfamiljen och stamsto var Constancia 1782 e. Colinor II - Erlkönig - Gardi - Junior, född i Hannover. Det blev en ganska stor familj med många förgreningar.

Hingstar i familjen (som jag kommer på just nu) är Magritte, Chagall, Bellini, Torboldt, Orust bla. Finns några till som är exporterade.

I boken "Våra stofamiljer" av Stig ? finns många stofamiljer beskrivna om man vill ha tag på lite äldre information. Helt klart läsvärd!

Tack så jättemkt!
VEt du vart man kan få tag i "Våra Stofamiljer" av Stig.... nånting?
:bow:

"Mitt" sto är ur stofamilj 23, och det är därför fölet heter Copernicus (namnet ska börja på Co i "hennes" gren av familjen).

Hittade detta:

23: Constancia Colinor II - Erlkönig - Gardi - Junior

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 594
Senast: ildiko
·
Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
753
Senast: Ketrawzc
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 522
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter