I
Ih Horses
Jag letade på ASRPs hemsida men hittade inte riktigt vad jag letade efter så jag frågar Bukisarna i stället! Jag har för mig att hingstar med "halvblods blod" (tex Urbino) inte godkänns i ASRP medans stoet kan vara halvblod. Det finns förvisso hingstar med halvblods blod (eller varmblodigt ridhäst) men att det ej skulle vara tillåtet nu. Stämmer det eller har jag fått det om bakfoten?
På Svenska Hästavelsförbundets hemsida hittade jag inget som verkade hindra en sådan hingst men känner mig osäker.
För att precisera mig så gäller det en 150 cm stor hingst godkänd för tysk ponnyavel (efter bra tyskt dressyrblod). Kan det gå att få honom godkänd via bruksprov eller kan han gå in på att han vann sitt bruksprov?
På Svenska Hästavelsförbundets hemsida hittade jag inget som verkade hindra en sådan hingst men känner mig osäker.
För att precisera mig så gäller det en 150 cm stor hingst godkänd för tysk ponnyavel (efter bra tyskt dressyrblod). Kan det gå att få honom godkänd via bruksprov eller kan han gå in på att han vann sitt bruksprov?
Senast ändrad av en moderator: