Med risk för att låta snäsig, men hur tror du att mina kisspromenader och liknande kommer gå till om jag hela tiden måste förflytta mig till en stimulifri miljö? Ett steg utanför dörren, sen är vi rätt i smeten. Det är där min träning måste börja, jag kan inte låta henne dra på vanliga kisspromenader och bara träna på vissa promenader, det måste ske direkt och konsekvent. Är man inte konsekvent blir det som med Bebbens hundar, hon tar över direkt (Bebben, du har väl staff? De är väl ganska lika boxer i sättet?).
Jag kan utan problem säga att uppfostringen av denna valp verkligen inte följt regelboken. Hon är en tuffing utan dess like, och tycker nog mest att hon skulle klara sig bäst själv... vissa punkter brister vi helt enkelt på. Jag säger som någon annan, hon är super på plan men vardagen däremot, det är en annan femma.
Jag har haft hundar i hela mitt liv, så jag är helt medveten om att det är en inlärning vi måste göra just nu och hur det ska gå till
. Men att hela tiden försöka ta oss till störningsfria miljöer, det går helt enkelt inte. Med henne blir det dessutom aldrig störningsfritt, eftersom hon är otroligt initiativrik. Sätt henne på en öde äng, så lovar jag att hon hittar på något puckat att göra ändå...