Halter klasser-att visa sin häst

W

white socks

Hej
Skulle vilja veta hur man visar sin häst? Antar att det blir bättre om någon prof. gör det....så då undrar jag vidare om det finns någon stans man kan vända sig för att komma i kontakt med folk som KAN visa hästen åt mig. Det gäller quarters.

Sv: Halter klasser-att visa sin häst

Titta på tävlingar efter tränare som visar i Halter och som gör det på ett bra sätt...det är en konst att visa Halter även om många inte tror det...så kolla runt på tävlingar eller PM:a så kan jag ge dig lite förslag...:banana:

Det är ingen ide att använda ett proffs till att visa din häst om hästen inte är tränad för halter. Du måste lära den att stå korrekt och att stå still under en längre tid. Har du sedan tränat din häst för att visas i halter så kan du ju också visa den själv.

Det är ingen ide att använda ett proffs till att visa din häst om hästen inte är tränad för halter. Du måste lära den att stå korrekt och att stå still under en längre tid. Har du sedan tränat din häst för att visas i halter så kan du ju också visa den själv.

Hästen är reserv champion i halter i England som två och tre åring innan jag köpte henne, så nu vill jag ha henne visad i Sverige, därför vill jag ha ett proffs.

???
Där har du nog fel...ett proffs som kan visa halter...får din häst att se bättre ut än vad du som amatör eller nybörjare kan...oavsett om hästen är halter tränad eller ej!! Samt att en tränare som kan rätt snabbt lära hästen halter...:smirk:

En tränare kan snabbare lära hästen halter men det förutsätter ju att man lämnar hästen till en tränare. Man kan inte börja träna hästen på tävlingsplatsen, inte ens tränare bestitter den talangen. Om nu hästen är visad förrut så är det ju en annan sak. Då kan man ju ta hjälp av någon som är van att visa.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 096
Senast: animalasia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
465
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 794
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård