Cillen89
Trådstartare
Min schäfer dam som fyller 7 år i september haltar ibland (vänster fram) enbart sena eftermiddagar/kvällar, precis efter att hon legat stilla en bra stund, de första stegen kan hon halta ganska mycket och sedan blir det allt mindre när hon gått ett par meter, till att sedan ibland sluta halta helt.
Detta sker inte varje dag, utan bara ibland.
Vi funderar nu på att åka till sjukan för att se om det är något fel på benet, men är nyfiken på om det är någon annan som varit med om samma sak?
Jag är väl inte så orolig att det skulle vara något allvarligt fel, utan tror mest hon börjar bli lite stel med åren.. Om nu så är fallet, att det inte är något fel på benet, utan hon bara är stel till följd utav åldern, vad gör man då? Stretchar, masserar, ger ledtillskott?
Berätta gärna om era erfarenheter
Detta sker inte varje dag, utan bara ibland.
Vi funderar nu på att åka till sjukan för att se om det är något fel på benet, men är nyfiken på om det är någon annan som varit med om samma sak?
Jag är väl inte så orolig att det skulle vara något allvarligt fel, utan tror mest hon börjar bli lite stel med åren.. Om nu så är fallet, att det inte är något fel på benet, utan hon bara är stel till följd utav åldern, vad gör man då? Stretchar, masserar, ger ledtillskott?
Berätta gärna om era erfarenheter