R

Raeman

Var i stallet på förmiddagen och pållen var helt normal i hagen. Fick ett sms vid insläppsdags om att han inte var helt ok i ett ben. Tog mig dit så fort jag kunde och han markerade i både skritt och trav... :( Han är inte varm eller extra svullen (lite gallig som vanligt av gräset). Troligtvis har han väl vrickat sig eller sträckt sig, han kan busa till det i hagen.

Jag bad utsläpparen släppa honom i vanliga hagen imorgon eftersom han inte ville springa idag när de skulle in (springer ALLTID till grinden) så tänkte jag att han nog håller sig i skinnet om han har ont imorgon också. Sjukhage skulle bara stressa honom och jag tror att det är bättre att han kan röra sig lite.

Sa dock att det är boxen som gäller om han inte är lugn...

Gör jag rätt?? Jag är inte så van med att han är ofräsch (som tur är!!!)

M.

Du gör nog rätt. :)
OM han börjar springa (mot förmodan, om han markerade så i SKRITT) så är det ju bara att ta in honom eller ställa honom i en sjukhage.

//

:bow: Tack! Då kanske jag kan sova inatt och inte ligga och grubbla... Blir det så att hon får ta in honom får jag väl göra en sjukhage imorgon.

Tack, tack! :)

M.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 761
Senast: Josofinito
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård