I
izza
Kom igår till stallet och hittade hästen halt på hö bak, ville inte alls stödja på benet. Ingen svullnad eller värmeökning (vilket är lite svårt att känna pga MYCKET päls) Åkte hem för att hämta termometer och när jag kom tillbaka efter ca 1 timme så kunde hon gå utan att halta, men markerade i trav. Ingen feber, pigg annars och ville äta. Pratade med vet som tyckte avvakta till idag.
Idag fortfarande feberfri och pigg. Går på benet men är tydligt halt, men inte alls som när jag såg henne först igår. Ingen svullnad.
Min tanke är att avvakta till imorgon, om hon då inte är bättre ta ut vet. Misstänker att hon nog sträckt sig precis innan vi kom då hon blev så mycket bättre bara en timme senare. Skillnad om hon varit tydligt svullen, haft feber eller varit allmänpåverkad.
Låter det vettigt?
Idag fortfarande feberfri och pigg. Går på benet men är tydligt halt, men inte alls som när jag såg henne först igår. Ingen svullnad.
Min tanke är att avvakta till imorgon, om hon då inte är bättre ta ut vet. Misstänker att hon nog sträckt sig precis innan vi kom då hon blev så mycket bättre bara en timme senare. Skillnad om hon varit tydligt svullen, haft feber eller varit allmänpåverkad.
Låter det vettigt?