Halta hästen del 78

Corax

Trådstartare
Jaha... Så var han halt då. IGEN!!
Det är bara lite mer än två veckor sen han var inne på klinik och behandlades.
Men igår när jag skulle skritta ut så fanns där en tydlig markering. Jösses vad glad man blir då. Inte! :smirk:
Så det var till att ringa klinikvet. igen och höra vad fan man skulle ta sig till nu.
Så nu har jag tid för honom på måndag (fick tid i morgon om jag ville, men kunde inte ta den)och för i *helsingland* alla bukefalister! Håll nu alla tummar och tår för att hältorna har stannat i samma ben som sist! :crazy:
Har dom inte det så är det nog tyvärr ajöss och goodbye...

Sv: Halta hästen del 78

Tack tack! :bow:

Man undrar ju i sitt stilla sinne om det nånsin tar slut... :crazy:

Ja jag vet! :bow:

Men det är väl inte så konstigt att vi får åka in igen när han hade en hälta på 3 grader... i tre leder. Nåja, vi får se.
Ska knåpa i hop ett mail snart också. Har varit lite mycket nu bara. ;)

Har ju ingen aning vad som hänt tidigare, men mkt problem verkar ni haft iaf, hoppas att det inte är så allvarligt att du måste ta bort honom, har gjort det själv i våras pga hälta orsakad av pålagringar i kotorna fram... INTE KUL!! Kram från mig med

Jo vi har haft en del problem han och jag. :smirk: Som tur är har han helt rena röntgenplåtar om man bortser från hovbroskförbening båda fram.
Men det är ehrlichia och segdragna inflamationer som spökar i första hand just nu. Han blev utdömd i somras men fick en sista chans...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 770
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 270
Hästvård Vill bolla en hälta, veterinär bollas huvudsakligen med såklart. Är det någon som haft en seg läkt kotvrickning? Eller någon...
Svar
14
· Visningar
1 431
Senast: Svejsan
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka