Hälta bak

Sv: Hälta bak

Ja, jag tycker jag varit tydlig innan och jag blir så frustrerad. Ibland känns det som de inte lyssnar. Upplever att det alltid är så stressigt och att min hunds problem inte tas på allvar.

Okej ska tänka på detta! Förra året la jag ut 15.000 på vet. kostnader för inget verkar gå på försäkringen.... (kastrering förstår jag ju såklart)

Tack för ditt svar :) ber om ursäkt att jag låter uppgiven

Ingen fara. Jag förstår att det känns tungt. Min hund hade inte neurologiska symptom men då jag kör agility på relativt hög nivå tyckte de att det var en orsak nog för att göra CT på henne. Annars hade de som praxis att göra det endast då neurologiska symptom förekom. Jag är glad att jag stod på mig och ville veta vad det var och på så sätt fick hon den vilan hon behövde annars hade hon satts igång efter 10 dagars vila och smärtstillande och då vet jag inte vad som kunnat hända med hennes lilla rygg... Och efter att vilat hela sommaren så har jag kört igång henne igen och har inte märkt av diskbråcket alls.

En kompis till mig har en borderterrier som i somras helt plötsligt inte hade styr på bakdelen. Han kunde inte gå alls, inte kissa däremot så bajset bara kom lite då o då när som helst. Första vetten vi kom till sa diskbråck och operation eller avlivning men det måste ske samma dag. Kompisen blev chockad och jag fick taggarna ut för han undersökte inte hunden. Vi tog med honom till vette nr 2 som sa att det även kan vara en blödning i ryggraden. Han ville testa att behandla med kortison. Så hunden fick kortison intravenöst i 4-5 dygn och därefter tabletter i 2-3 veckor. Han var helt förlamad i bakdelen och det tog cirka 4 månader innan han var helt bra. Han har kvar ett litet gångfel, men den som inte känner hunden ser det inte. Kiss o bajs hade han styr på efter de dygn han fick intravenös behandling. Nu i efterhand så är vette 2 helt säker på att det var blödning i ryggraden. Diskbråck tar tydligen längre tid att läka ut. Denna hunden var nästan 13 år när det hände, 13½ år nu så operation hade inte varit aktuellt i vilket fall som. Både Vette 1 och Vette 2 sa att man röntgar i regel inte om man inte ska operera.

Oj, vilken tur att hon åkte till en annan vet.
Det låter ju väldigt likt min hunds problem, hon är bara 7år

men hur ser de sånt utan att röntga?

Ringt 20min nu utan svar till veterinär nr1
Kanske skulle vända sig till det 3dje stället i stan...

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 132
Hästvård Ni som har elr haft hästar som haft problem med höft/snett bäcken elr bakknän hur har det visat sig på deras hältor??? Jag har två...
Svar
4
· Visningar
1 245
Senast: mlii
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 059
Senast: Nirvana
·
Hästvård Hej Känner att jag behöver tips och funderingar på hur jag ska gå vidare med min 5 åriga valack. Historik: Började slutet av...
2
Svar
27
· Visningar
4 197
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar