Halt med sitsen

Zolimita

Trådstartare
Berätta hur ni gör! Försöker träna på det och då gör jag oftast så att sätet slutar rida,bromsar upp.Magen spänner jag till på ett sätt som jag inte vet hur jag ska beskriva:confused:
Vill ha tips!

Sv: Halt med sitsen

Kanske jag skulle ha skrivit hur gör ni halt utan att använda tyglarna istället? Hursomhelst vill jag höra hur ni gör:)

Då är det den magkänslan jag har:idea: Det där med att dra upp kisseriet ska jag lägga på minnet.

Min tränare brukar be mig "välla" med sitsen i kombination med drivningen in i halten. För mig fungerar det oftast men det kanske beror på en "väll-vänlig" rumpa:o :p

Sar skrev:
Min tränare brukar be mig "välla" med sitsen i kombination med drivningen in i halten. För mig fungerar det oftast men det kanske beror på en "väll-vänlig" rumpa:o :p

Förlåt men vad är "välla"?:confused:

Jag drar in magen och andas ut. Då stannar Mulle. Rider jag barbacka så räcker det att jag trampar benen lite framåt utåt och spänner vaderna så stannar han.

Tänk "välla ut över alla bredder". Men det kanske är dialektalt?:idea: :angel:
D.v.s. när man drivit in i halten och då spänt in rumpan så låter man den bli tung och svälla ut just i sista momentet för att få den perfekta halten.
Särskilt smickrande - knappast:o :eek:

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
945
Senast: ufot
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
801
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar