MissourisTopsanna
Trådstartare
Jag blir inte klok på detta. Tror det är tredje gången under ilos liv, han är 3år, som han blir halt på samma ben.. Han är tidigare röntgad, armbågar, bogarna, rygg höfter osv. Då han haltade höger fram. Man hittade inget, allt såg fint ut. Flera ortopeder har kolla på bilderna. Det har försvunnit med vila (detta var ett år sedan ungefär). Man tror att det är en gammal sträckning som rivits upp. Men hur undviker jag det ? Han haltar ej konstant, och det uppstår alltid när jag börjar konditionsträna honom, alltså joggande bredvid cykel längre sträckor. Hältan artar sig så att han går normalt, och så tappar han som fotfäste med högern, går normalt, och tappar fotfäste, alltså att musklerna typ ger vika när han stödjer på det ibland. Vad hade ni gjort? Uppsökt veterinär ännu en gång då dom ej hittat något föregående gånger?
I vintras när vi jobbat med drag har han ej visat någon hälst. Sista var det när vi hade intensivkurs i agility, och nu när jag börjat konditionsträna honom vid cykeln. Jag låter honom bara jogga, ej galoppera.
Vad hade ni gjort?
I vintras när vi jobbat med drag har han ej visat någon hälst. Sista var det när vi hade intensivkurs i agility, och nu när jag börjat konditionsträna honom vid cykeln. Jag låter honom bara jogga, ej galoppera.
Vad hade ni gjort?