Halt igen! Är det möjligt?

Apollo

Trådstartare
Nin lillkille (Shettis) fick en hovledsinflammation förra våren/sommaren.
Vilade i sjukhage läääänge och under hösten sattes han igång med promenad rakt fram och sen utökade vi motionen under låååång tid. Inte ett tecken på hälta varken rakt fram eller på böjt spår och under igångsättning stog han kvar i sjukhage.
I december när snön kom så valde jag att släppa ut med polarna då han skulle få vila annars hade han blivit odräglig.

Men nu när han vilat från december så går han och blir halt av att vila. Jag blir galen, jag som beställt en ny vagn som ska hämtas i maj. SUCK!!!!
Hoppas det är nått annat men knappast troligt då det är samma ben

Ville bara skriva av mig

Sv: Halt igen! Är det möjligt?

Usch inte roligt! Håller tummarna för dig!

Min gamla häst (RIP) fick hovledsinflammation som vi kämpa med länge, tror det blev fyra vändor till kliniken innan den läkt ut utan att komma tillbaka av igångsättning. Blev ju bara mer och mer peti med igångsättningen för varje gång men ändå kom et tillbaka!
Så less på det med enligt vet är det ett lurigt ställe som oftast tar ett tag att få ordning på.
Men tillslut så blev hon friskare än nånsin och hästen som aldrig bockat började pipa och skutta iväg av glädje varje pass :D

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag har en häst som är halt fram och bara på böjt spår och på mjukt underlag. Jag importerade honom i december och eftersom...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
28 154
Senast: Sirap
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 205
Hästvård Jag blir så ledsen och dyster när jag googlar på hovledsinflammationer och läser om alla dessa hästar som behandlas i ett år eller mer...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
19 614
Senast: Gullan86
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 048
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka