halt idag men inte imorrn?!

Danetta1990

Trådstartare
Osäker på vart tråden ska ligga men ligger den fel så flytta :bow: Jag har haft min pålla i 2 år snart! Det är en gammal travare på 18 år och världens goaste :love: Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra! Hon blir halt lite då och då, Ingen har hittat något fel på henne! ena dagen kan hon vara jätte halt och andra helt bra! Vad tycker ni jag ska göra åt detta? Hon älskar att komma ut och rida i skogen men vet inte om jag vågar rida vid ett sådant läge :confused: snälla... jag börjar bli lite nervös för henne! Kom med tips! Jag älskar henne så himla mycket :love:

// Jojjo :bow:

Sv: halt idag men inte imorrn?!

vart har ni röntgat henne då?

pålagringar är lurigt... det som inte påverkar en häst kan en annan bli blockhalt för...

Det är ju inte alls bra att hon går och blir halt då o då, ni kanske skulle åka till en riktigt bra klinik? eurovets tex är ju bra på hältor, finns i halmstad.

vart har ni röntgat henne då?

pålagringar är lurigt... det som inte påverkar en häst kan en annan bli blockhalt för...

Det är ju inte alls bra att hon går och blir halt då o då, ni kanske skulle åka till en riktigt bra klinik? eurovets tex är ju bra på hältor, finns i halmstad.

Vi var på kliniken i mantorp! Får väl försöka göra det! Skit tråkigt när hon går och blir halt lite när som

vilken veterinär hade ni?

personligen tycker jag du skulle åka till nån bättre... anledningen till att jag inte har gjort det är att min häst är ju halt varje dag och jag vill inte utsätta honom för 4 timmars transportresa dit...

därav går min med i mantorp.... men åk till eurovets, har bara hört bra saker om dem!

Låter osannolikt att veterinären sagt att artroserna inte ska kunna påverka hästen negativt. Röntgenbilderna säger inte något om hästens symptom och även små förändringar kan ge upphov till inflammation och smärta.

Har hästen symptom och någon annan orsak inte kunnat påvisas så tycker jag att det är ganska troligt att artroserna är orsaken till hältan.

Prata med vet. Smärtlindrande periodvis, glukosamin, lagom motion och back on track skulle jag rekommendera.

Var är hon halt när hon är halt då? Kan inte vara något med hovarna? Öm i sulan? Märker av det ibland och ibland inte beroende på vad ni gör, var ni går och vädret?

har en kompis vars häst också belv halt å sen frisk sådär, å hon hade den kollad av veterinär å allt, men inget verkade va fel. Visade sig att hästen hade en hovböld.. kanske ska kolla med din hovslagare?

Var är hon halt när hon är halt då? Kan inte vara något med hovarna? Öm i sulan? Märker av det ibland och ibland inte beroende på vad ni gör, var ni går och vädret?

Just det...det glömde jag helt bort att skriva :angel: problemet är att hon blir halt ibland i vänster fram sen blir hon bra i vänster och bli istället halt i höger fram!

har en kompis vars häst också belv halt å sen frisk sådär, å hon hade den kollad av veterinär å allt, men inget verkade va fel. Visade sig att hästen hade en hovböld.. kanske ska kolla med din hovslagare?

Hovis har också kollat igenom henne i fötterna men inget fel där :confused:

Misstänkte att det var så det skulle stå!

Pålagringar runt kronleden är detsamma som ringkota. Vilket i sin tur brukar vara förknippat med smärta. Ta kontakt med veterinären igen.

Vi har också problem med vår häst som har återkommande hältor. Dock i samma ben hela tiden.

Hon är nu inlagd på störmsholm igen och dom ska igen kolla igenom hela hästen från topp till tå. Vår sista chans nu att dom hittar något.

Uppdatera gärna hur det går för er och om det är pålagringarna din häst störs av.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 841
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 304
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 680
Senast: Ceta
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka