Idag när jag skulle rida min häst så märkte jag att han haltade. Jag tog in honom i ridhuset för att se hur han rörde sig när han va på ett bra underlag och han markerade tydligt på vänster fram, mest när jag svängde honom till vänster. Jag kände igenom benet men hittade ingen värme eller svullnad, dock va han lite varm i båda framhovarna. Vad har det varit med era hästar om ni inte hittat orsaken till hältan på en gång? Jag är inte så erfaren på hältor så det är därför jag hör mig för såhär.
Nu vill jag inte bli helt dumförklarad för att hovslagaren kommer på måndag så jag ska fråga om han kan undersöka om det är en hovböld, hittar inte han något så ringer jag veterinären.
Jag frågar bara om ni har något tips vad det kan vara eller om det finns någon man kan göra tills hovslagaren/ veterinären kommer?
Nu vill jag inte bli helt dumförklarad för att hovslagaren kommer på måndag så jag ska fråga om han kan undersöka om det är en hovböld, hittar inte han något så ringer jag veterinären.
Jag frågar bara om ni har något tips vad det kan vara eller om det finns någon man kan göra tills hovslagaren/ veterinären kommer?