halt häst

horselover77

Trådstartare
Min häst har blivit halt och tyvärr har min veterinär semester så jag fick ta en annan. Hon är halt på höger framben och har varit halt sen i tisdags, hon haltar redan i skritt och det blir inte bättre. Veterinären jag hade ut säger att hon har en inflammation i kotan och hon har fått antiinflammatoriska sprutor som inte har hjälpt. Under natten svullnar benet upp då hon står i box och under dagen går svullnaden ner ute i hagen. Hästen hade lite feber också i början 38,1 men har ingen feber mera. Vad tror ni det kan vara?

Sv: halt häst

Hältor är svåra och det är nästan omöjligt att göra en ordentligt utredning utan att ta hästen till klinik. Så det är det du bör göra om inte hästen blir bättre.

Sv: halt häst

Hästen har nu varit halt i 2 veckor och hältan syns mycket mindre men finns fortfarande kvar. Hur länge brukar hästar vara halta av kotledsinflammation?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: animalasia
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
573
Senast: Grazing
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 748
Senast: Oknytt
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 827
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka