halt häst

Buck

Trådstartare
hej min häst fick kotleds inflamation på båda fram och en spricka i giffel? benet, hon var hos vet 3 gånger och stod i sjukhage i ca 2 mån.
när vet sa att hon var frisk satte jag igång henne igen med skritt trav och lite galopp, men nu 2månader sanare så har hon börjat små halta igen. hon är inte svullen fram längre och griffelbenets överben ser inte svullet ut längre.

dock så har hon varit svullen bak lite till och från hela somaren. men min tränare säger att det är pga gräset.

men nu så har hon nästan inget gräs i hagen men är fortfarande svullen. tror ni att hon blivit halt i bakbenen nu?
innan hon blev halt fram så var hon lätt svullen i ena bakbenet ibland, hon började också vägra när vi hoppade (trodde bara hon testade mig).
när jag märkte detta började jag med liniment och skrittar bara ut henne nu var och varannan dag, och har ingen träning alls, hon har tappat mycket muskler under sjuk perioden och har lång rygg. har inte ringt vet än utan avvaktar lite.
vad ska jag göra? kan det vara att sadlen inte passar längre eller att hon var dålig i bakbenen från första början och vet inte märkte?

Sv: halt häst

Åk till klinik för utredning. Ju längre hästen går och är småkrassling desto längre tid tar det att få den frisk.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
539
Senast: Grazing
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 752
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 153
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka