Halt häst-Frambenet!!

M

Millan_gulligast

Idag när jag skulle longera min häst märkte jag att hon var halt!:eek:PÅ frambenet dessutom!Hon stapplar och jag tror inte de är ngågon liten hälta!:cry:Jag undara om hon ks astå inne på box vila?elr vad tycker ni?just nu står hon inne..Men ska jag gå ut med henne så hon får lite frisk luft?men hon har ju lite svårt att gå:cry:så de kanske inte blir bättre!:(kram//becca

Sv: Halt häst-Frambenet!!

Känn igenom benet efter svullnader, värme, sår, puls. Jämför med det andra benet. Ring sen veterinär och överlägg med denne istället för att bolla det här...är min rekommendation.

Känn igenom benet efter svullnader, värme, sår, puls. Jämför med det andra benet. Ring sen veterinär och överlägg med denne istället för att bolla det här...är min rekommendation.

säger detsamma!

ring veterinär, vi kan inte hjälpa dig utan att ha sett hästen.

Idag när jag skulle longera min häst märkte jag att hon var halt!:eek:PÅ frambenet dessutom!Hon stapplar och jag tror inte de är ngågon liten hälta!:cry:Jag undara om hon ks astå inne på box vila?elr vad tycker ni?just nu står hon inne..Men ska jag gå ut med henne så hon får lite frisk luft?men hon har ju lite svårt att gå:cry:så de kanske inte blir bättre!:(kram//becca

Ibland undrar jag om vissa inlägg är sanningsenliga och om verkligen alla som påstår att dom har häst verkligen har det!

Om hästen blir så pass halt att den stapplar fram och har svårt att gå, om man själv inte kan se vad hältan beror på så kontaktar man väl för 17 en veterinär INNAN man sätter sig och skriver på ett forum!

Inför ett hästkörkort man måste ta innan man ska få ha ansvaret över en häst!

snälla!så klart vi har ringt en vet!!!!Och hjag tkycker ni är väääälllddiiigtt!!otrevliga!!:eek:hon står i boxen nu och vilar,så nu behöver jag inga mer svar på denna tråd!!snälla!!!//becca

snälla!så klart vi har ringt en vet!!!!Och hjag tkycker ni är väääälllddiiigtt!!otrevliga!!:eek:hon står i boxen nu och vilar,så nu behöver jag inga mer svar på denna tråd!!snälla!!!//becca

snälla du, man ser allt för ofta de som tror att man faktiskt bara kan låta bli att ringa veterinär och fråga här istället.:crazy:
det framgick inte av ditt inlägg att du hade gjort det, och ja, det är lätt att tro det värsta....:p

att ringa en en veterinär är det bästa rådet vi kan ge här, så det är väl inte så otrevligt, det går som sagt inte att hjälpa med en sån här sak utan att ha sett hältan på riktigt.

vad bra att du sökt proffessionell hjälp nu, hoppas det blir bra med din ponny!

Vad bra att ni har ringt vetetrinären! :)
Eftersom du inte skrev det i ditt 1:a inlägg, är det nog lätt att tro att ni inte gjort det än. Utan frågar på buke först. Där av de svar du har fått!
Låt henne stå inne tills vet. kommer!
Lycka till, och hoppas det inte är något allvarligt!

tack alla,hon står i boxsen nu iomede att hon har vårt att gå!:crazy:ska smörja in med liniment och linda henne.Altså vi hade en häst förut som var hallt hela tiden,så vi har ganska mkt erfarenhet.men tack!//becca

Ditt första inlägg...
Här är andra inlägget...Observera att du i första inlägget frågar om hästen ska stå på box men rimligtvis ska väl veterinär ha lagt en rekommendation...och vem är otrevlig? Du har bett om svar och fått det...
tack alla,hon står i boxsen nu iomede att hon har vårt att gå!:crazy:ska smörja in med liniment och linda henne.Altså vi hade en häst förut som var hallt hela tiden,så vi har ganska mkt erfarenhet.men tack!//becca
...och så läser jag detta...fattar du hur svårt det är att få en rak bild med din beskrivning som grund? :cool:...

Senast ändrad:

så här var de med hältan,när jag tog in hjenne i stallet så såg jag att hon hade en sten i hoven och jag tog ut den och tittade om hon var halt endo, de var hon,men igår när jag tittade igen så var hon inte de så hon hade nog lite ont efter stenen,trodde vet.med!så är så glad att de inte var ngn riktig hälta,komerntera inte detta nu!så tack för alla svar/becca

Det var ju bra att det inte var något allvarligt!
.....men du får nog vara snäll att tänka över dina inlägg i fortsättningen och vara mer tydlig. Här har det visat sig att du utelämnat en hel del relevant information! (Att ni ringt vet, att du hittade en sten i hoven, osv).....och frågar man på ett forum så kan man vara säker på att få svar. Både positiva och negativa! I det här fallet är det ju ditt eget fel att det blivit som det blivit!
Näe du, du får ursäkta, men nu blir jag riktigt irriterad!......(*tyst min mun, så får du socker*)

Jag tkr de va ett klokt inlägg tack alla,men hon mår bra nu och jag är overhört glad att hon mår bra!:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 984
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 537
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 791
Senast: AbCdE
·
Hästvård Min häst är halt och vet inte vad det kan vara, hur jag ska gå tillväga eller vad det kan bero på! Hon är en ädel maxad d-ponny på 8år...
Svar
10
· Visningar
2 919
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka