Halt häst-behöver råd!

C

ChalleBalle

Min fullblodskille har precis flyttat hem på sommarbete och livet borde leka.

MEN nu är det så att han igår markerade lätt på höger fram när han gick i vänster varv (longerade). Inget alls i skritt och inget alls i det andra varvet.. Ville helst galoppera i vänster varv när jag ökade farten..

Detta hade inte gjort mig så orolig om det inte varit så att han..
för några dagar sedan fick plötsligt en liten bula på högra benet (leden på yttersidan) och då trodde jag att det var en liten svullnad el liknande. Är ganska busig av sig i hagen och kommer in med nya småsår var och varannan dag. Denna lilla bula har blivit mindre men också aningen hårdare känns lite som en broskkula. Känner ingen värme eller ömhet någonstans...

Så nu vill jag veta... VAD KAN DETTA VARA?? Vill bara ha lite tips om vad jag kan göra idag.. Och om någon hä har erfarenhet av något liknande.. ? Blir han inte bättre får jag ju ringa vet imorgon såklart...

Och förresten! Hade ET uteför någon månad sen som sa att han var aningen låst i höger fram.. Masserade o låsningen gick bort!

Sv: Halt häst-behöver råd!

Hej du!
Vet ej vad bulan kan vara men har en fullblodskille jag med.. Och ja exakt som du beskrev det.... Busar i hagen hela tiden småsår hit o dit och nu e han halt igen... Men dock bara på böjt spår i vä varv! Dessa fullblod!! Men jag har varit in till vet nu och dom har behandlat hovlederna. Så nu e det bara att stå ut.... Vila vila.. Vilket inte direkt passar ett fullblod!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: igbest
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 692
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 866
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka