Halt häst-behandla med osteopati/kiropraktik/equiterapeut?

P

Paulalala

Min goa 18-åriga bruksnordis-sköthäst är 3-gradigt halt i ena bakbenet sedan september. Har varit hos veterinär som bedövat led för led, och häster haltar glatt vidare. Detta plus böjprov visar att hästen troligtvis har problem uppe i rumpan/ryggen. Antiinflammatorisk medicin och vila ger dock inget resultat. Tillbaka till veterinären och nu röntgas benet. Lite spatt, men "inte mer än vilken ridskolehäst som helst har". Tveksamt om det är spatten som är bekymret. Kortison i leden ger inget resultat, kanske iofs ska upprepa behandlingen för säkerhets skull.

Vill pröva någon alternativ behandling för att undersöka ifall hon har någon låsning eller snedhet uppe i ryggen. Hon verkar inte ha ont, när hon tröttnade på att stå i grusruta smet hon vid insläppet och tog några galopper och bocksprång runt gårdsplanen innan hon kom tillbax till boxen. Men det vore ju kul att veta vad som är fel.

Någon som har erfarenhet av någon klok och duktig osteopat/naprapat/kiropraktor/equiterapeut i Göteborgsområdet tro? Tips mottages tacksamt. Älskade hästen måste bli bra...

Sv: Halt häst-behandla med osteopati/kiropraktik/equiterapeut?

Jag kan pm:a dig

Liknande trådar

Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 765
Senast: pews1972
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 036
Senast: Vogue
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 997
Senast: Luff
·
Trav Min häst är allt som oftast lite spänd i ryggen och främst länden. Efter arbete är muskeln mjuk och oöm men har hon vilat eller frusit...
Svar
16
· Visningar
6 583
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur