halstäcken, glider ner över öronen

S

Sunnan

ni som har separat hals till era täcken, har ni problem med att halsen vill glida över öronen på hästen? Är min hals för stor? Jag har fäst den så hårt jag kan vid täcket, men när hon böjer ned huvudet för att äta så kanar halsen fram, någon som har tips och trix?

mvh/ Anita

Jag har ett svea med avtagbar hals, och den kan ibland glida ner över ena örat fast den glider tillbaka när hon tar upp huvudet...finns nog inte att göra åt det.

numera har jag fasta halsar på vintern, det händer nån gång att ett öra kommer inunder... men det verkar inte bekymmra hästen ett dugg!

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska egentligen testa lite olika brusreducerande hörlurar men det känns som om tiden rinner lite i väg och kanske skulle jag ha lite...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 284
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 632
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 329
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej Jag håller på och trick tränar två stycken hästar i dagsläget och har mött några problem. Ett av dessa är att jag inte får dem att...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur