Halsspray mot hosta?

gul_zebra

Trådstartare
Sitter förkyld och ömklig med en jävla hosta. Funtar på den där sprayen för halsen som går på reklam på tv (renässans har jag för mig). Någon som testat? Fungerar den?

Eller jo! Jag fick faktiskt effekt av Lepheton en gång. Problemet var väl dock att jag fick den utskriven för att få sova efter 5 dygns total sömnlöshet och enda effekten jag fick var att jag blev uppiggad och fick hjärtklappning medan jag var tvärslut och bara grät av smärtan från att hosta cement när jag inte kunde kombinera den med slemlösande. Hostdämpningen jag ville åt var däremot inget som fungerade, som vanligt.

Eller jo! Jag fick faktiskt effekt av Lepheton en gång. Problemet var väl dock att jag fick den utskriven för att få sova efter 5 dygns total sömnlöshet och enda effekten jag fick var att jag blev uppiggad och fick hjärtklappning medan jag var tvärslut och bara grät av smärtan från att hosta cement när jag inte kunde kombinera den med slemlösande. Hostdämpningen jag ville åt var däremot inget som fungerade, som vanligt.
Cocillana ger oftast mycket bra effekt men kan också ge biverkningar, man får vara försiktig med doseringen. Jag kombinerar den med Quilla och tycker att jag får ett perfekt resultat de gånger jag lider av nattlig rethosta.

Cocillana ger oftast mycket bra effekt men kan också ge biverkningar, man får vara försiktig med doseringen. Jag kombinerar den med Quilla och tycker att jag får ett perfekt resultat de gånger jag lider av nattlig rethosta.
Cocillana testade jag senast. Kände inte av ett dugg utan har gett upp med hostdämpande helt och genomlider med halstabletter, vatten, honung osv. Därav att jag funtar på den här sprayen nu om det inte bara är bortkastade pengar.

Har testat någon typ av spray i AUstralien. Vet inte riktigt vad som är motsvarnde här.

Men för hosta tycker jag acetylcystein är bra för att få upp skiten dagtid. Och nattetid är det väl enda som hjälper Cocillana.

Jag testade dock att köpa en luftfuktare som jag hade bredvid sängen sist jag hostade(var så pass illa att jag inte sov alls och hostade så jag spydde). Det var suuuuper! Kunde sova ite och hostattackerna var inte alls lika illa när de kom. Kunde klara mig på receptfria saker.
Hett tips alltså med luftfuktare för hosta!

Har testat någon typ av spray i AUstralien. Vet inte riktigt vad som är motsvarnde här.

Men för hosta tycker jag acetylcystein är bra för att få upp skiten dagtid. Och nattetid är det väl enda som hjälper Cocillana.

Jag testade dock att köpa en luftfuktare som jag hade bredvid sängen sist jag hostade(var så pass illa att jag inte sov alls och hostade så jag spydde). Det var suuuuper! Kunde sova ite och hostattackerna var inte alls lika illa när de kom. Kunde klara mig på receptfria saker.
Hett tips alltså med luftfuktare för hosta!
Åh, luftfuktare! Konstaterade i somras att jag skulle ha haft en ångbastu på balkongen. Lite kallt för det nu men brukar stå och spola varmvatten i duschen, så jävla skönt. Får fan investera i en luftfuktare om ekonomin tillåter i framtiden :)

Åh, luftfuktare! Konstaterade i somras att jag skulle ha haft en ångbastu på balkongen. Lite kallt för det nu men brukar stå och spola varmvatten i duschen, så jävla skönt. Får fan investera i en luftfuktare om ekonomin tillåter i framtiden :)

Den kostade runt 800 pix.
Hade innan försökt fylla hela jävla ´sovrummet med bunkar, karaffer och fat med varmt vatten, hjälpte väl ngt men inte alls nog. Testade ha lök i dem med enligt ngt husmorstips. Luktade som ett hamburgerhak och var ingen hit..

Den kostade runt 800 pix.
Hade innan försökt fylla hela jävla ´sovrummet med bunkar, karaffer och fat med varmt vatten, hjälpte väl ngt men inte alls nog. Testade ha lök i dem med enligt ngt husmorstips. Luktade som ett hamburgerhak och var ingen hit..
Haha jag har tänkt tanken på att göra det jag också men det slutar väl med att katterna orsakar en vattenskada :laugh:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hostat i 4 månader, hostat blod i omgångar men det är antagligen för att jag fått små sår i halsen av allt hostande. Men sen en...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 304
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 819
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 993
Senast: Raderad medlem 68338
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 309
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar