Hälsning vid H?

G

Gisburne

Jag har inte tävlat dressyrkörning på ett par år så jag laddade ner lok lätt nr 2 från SVRF's hemsida nyss. Där står det att man i slutet kör "FAKE i arbetstrav", sen "halt + ryggning vid E" sen "skritt på tömmen EH" och "hälsning vid H". Det känns jättekonstigt för mig! Ska man göra ryggningen och hälsningen ute på spåret? Förut gjorde man väl ändå halt vid X och ryggade, sen körde man fram till G och hälsade och körde ut.

:confused:

Sv: Hälsning vid H?

Det låter som att du har laddad ner ridhusprogrammet, där är det så. I det vanliga utomhusprogrammet är det ryggning o hälsning på medellinjen.

Aha! Ja, jag skulle ha ridhusprogrammet, men det har jag aldrig kört förut, visste inte att det var annorlunda. Men okej, då är det alltså rätt som det står i programmet - det känns fortfarande skitskumt, men så länge man gör rätt på tävlingen så! :D

Om du tittar noga så ser du att programmet börjar vid x och inte vid A som vanliga program gör. Detta är för att i ett ridhus så blir den svängen för snäv för den svårighetsgraden som sall vara på lätt klass...:idea:
Det är på grund av detta som volterna är större, halvt igenom är flyttade och börjar efter kortsidans hörn istället för vid A. Och även den sista halt, ryggning, hälsning är längsmed spåret.
Om du är osäker så fråga domaren på tävlingen vad som gäller! H*n ska ju veta vad som gäller...
:D
/blacksmithfarm

Hur sker inkörningen i början av programmet, får man komma in i ridhuset och köra runt och börja efter startsignal? För om det finns en dörr vid A så blir det ju ingen sväng där utan man kommer direkt utifrån rakt upp på medellinjen, som det brukar vara på på tävling utomhus.

Ja, på de tävlingar jag kört i ridhus, två stycken, har domaren tillåtit att ekipagen kör in i ridhuset, och startar från X efter att h*n har gett startsignal.
Är du osäker så kan du ju fråga i sekretariatet...
:D
/blacksmithfarm

Liknande trådar

F
Dressyr i söndags så debuterade jag och pållen på tävlingsbanorna, dock bara i en L B:1! Är i slutändan jättenöjd med pållan som gjorde sitt...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Frieserhäst
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30