Halsbrännan från Helvetet, kramp i vaderna, obekväm..

Sv: Halsbrännan från Helvetet, kramp i vaderna, obekväm..

Omeprazol är samma som Losec men betydligt billigare, om man läser på innehållsförteckningen på Losec så är det verksamma ämnet just omeprazol :D

Omeprazol är samma som Losec men betydligt billigare, om man läser på innehållsförteckningen på Losec så är det verksamma ämnet just omeprazol :D

Dåså, då är det bara att knapra på och vara glad för prislappen :D Losec kostar dubbelt så mycket :eek:

Det mesta är faktiskt klart, vi har det jag tror vi kommer behöva, kläderna och filtarna är tvättade och ihopvikta, inlagda i skötbordet som står iordninggjort i blivande barnrummet.
Vagnen är bäddad och klar, men juste, vaggan väntar vi på!
Hoppas den kommer snart :bump:

Ja du, tänk att det är vår tur snart, det är vi som är i sista delen av graviditeten och det är vi som snart får starta en "vänta-gnäll-tråd"!
Ofattbart :love:

/Tillit

Vi har lite kläder och diverse småsaker som badbalja, säng, sängkläder etc, och vagnen är beställd, men jag har inte införskaffat några blöjor, krämer, puder etc. Har faktiskt ingen aning om vad som behövs i det området :eek:

Men jag får väl ligga i allafall en dag på sjukhuset efter förlossningen, så då kan min man springa och köpa dessa produkter, när jag vet vad som behövs för hemkomsten.

Ja, det är helt ofattbart att det snart är vår tur, så som jag har följt alla andras de senaste 8 månaderna- men nu är faktiskt snart VI !! :love:

Vi har oxå "bara" beställt barnvagn & har lite kläder.
Sen har svärmor shoppat resten dvs flertalet papperpåsar fulla med kläder & saker till bebisen.

Spjälsäng har vi fått av vänner.
Men har inget skötbord, krämer, blöjor, våtservetter etc..

Jag ska ha bara 2-3 veckor efter dig

här är en till som är gnällig! Har bara haft problem denna vecka, började bli yr för över en vecka sen och ringde vårdcentralen som inte ville ta emot mig för att jag är gravid (är i v.32 + 1) utan de sa att jag skulle kontakta barnmorskan som jag till slut fick tag på men alla värden var bra så hon tror att jag fått nåt virus i örat och hänvisade mig till vårdcentralen, då började jag nästan att lipa....suck..har nu tjatat till mig en tid i morgon hos vårdcentralen.
Har jävligt ont av foglossningarna också så jag ska få tid hos sjukgymnast men just nu funderar jag på att ringa chefen och säga att jag ger upp, ge mig semester! Jobbar heltid på en förskola med ett och tvååringar och jag pallar bara inte.

och Spirit.

Man behöver faktiskt inte så mycket i början.
Om ni frågar och får liberos babyväska och så "babybag" från BB så har ni blöjor så ni klarar er de första dagarna hemma, man får med våtservetter oxå om ni vill använda sånna. Hämtar ni ut babyboxen på babyproffsen eller barnens hus så får ni ännu fler blöjor och våtservetter. ;)
Salvor är det inte säkert att ni behöver några och puder har vi aldrig använt/köpt hem här hemma.

Om det är någonting ni kommer på att ni behöver så är det väldigt sällan man inte har en dag eller fyra på sig att köpa den grejjen.

Läs alla listor på nätet och sålla bort minst hälften! :D

Framför allt undrar jag varför vi människor inte skapades med gravidmage på ryggen istället, det hade varit betydligt mer praktiskt, då hade jag både kunnat knyta skorna själv OCH se mina tår nu... det var längesen :crazy:

//caballus - som byter gravidmage mot skrik- och bajsmaskin på fredag

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka