Sv: Halsbrännan från Helvetet, kramp i vaderna, obekväm..
Nej det är verkligen nära nu! Och jag tycker tiden bara rusar fram!
En del av mig vill att tiden ska stanna och gå riktigt långsamt, så jag hinner med och hinner bli redo, för jag känner mig ganska så skräckslagen på något vis
Samtidigt som jag vill att det ska vara midsommar
nu, för jag kommer klara det här utmärkt! Ingen fara
Hormonerna lever verkligen loppan med mig kan jag lova!
Jo rädslan inför förlossningen har kommit nu dom senaste veckorna, jag har insett att barnet bara växer, och ut ska det!
Och det är bara jag som kan föda, ingen kan ju föda åt mig!
Jag är rädd för smärtan, för att släppa kontrollen och lita på kroppen och barnmorskorna, jag vet inte vad som väntar så jag kan inte förbereda mig och veta vad som väntar..förstår du vad jag menar? Svårt att förklara..
Och det förvånar mig också, att jag är rädd just för förlossningen, för det var jag inte alls innan!
Sen ser jag ju fram emot det som kommer
efter, som du säger att få träffa den lilla personen därinne som man haft så nära i så många månader, som man redan älskar, men aldrig riktigt träffat..
Tror det kommer vara helt fantastiskt, magiskt och enormt!
Ser verkligen också fram emot att få tillbaka min kropp, komma i mina favoritjeans och känna mig smidig och stark i kroppen igen!
Jag har som du bara gått upp på magen, ingen annanstans, så det är jag riktigt glad för!
Det mesta är faktiskt klart, vi har det jag tror vi kommer behöva, kläderna och filtarna är tvättade och ihopvikta, inlagda i skötbordet som står iordninggjort i blivande barnrummet.
Vagnen är bäddad och klar, men juste, vaggan väntar vi på!
Hoppas den kommer snart
Vad är det för sjukdom du har? Det låter ju inte alls kul..men skönt att du ändå klarar av en graviditet och allt vad det innebär!
Jag jobbar ju än, men bara 2 dagar i veckan, och jag tycker det är jättetrist att bara vara hemma! Älskar verkligen mitt jobb och vill inte alls gå på föräldraledighet!
Det är så mycket blandade känslor så jag vet inte vem jag är knappt längre nästan känns det som..!
Ja du, tänk att det är vår tur snart, det är vi som är i sista delen av graviditeten och det är vi som snart får starta en "vänta-gnäll-tråd"!
Ofattbart
/Tillit