Halsband vid lydnadsträning

Carolininen

Trådstartare
Jag och staffen börjar kurs i lydnad nästa vecka och jag funderar på att köpa nytt halsband till honom.
Tänkte köpa ett som bara används vid lydnadsträning.
Til vardags använder vi ett brett läderhalsband.

Har ni som är lite mer erfarna nått tips på bästa lydnadshalsbandet?

Sv: Halsband vid lydnadsträning

Det beror ju på vad du tänker göra med det ;)
Ska det bara vara en symbol för hunden så kan du ju använda vad som helst som inte är som promenadhalsbandet. Ska du korrigera hunden fysiskt med någelunda effekt så är en strypkedja eller nylonstryp (runt tunt) att föredra.

Jag har alltid hunden lös när jag tränar och han förstår oavsett halsband vad som gäller så antingen har han det som ligger i bilen när vi åker till klubben eller inget.

Njaa... Jag vet ju inte vad jag ska göra med det. :) Har aldrig tränat tävlingslydnad innan. Fick bara för mig att ett brett läderhalsband à la staffe inte passade på lydnadsplanen :D
Hittills har jag tränat utan koppelkorrigering och kan inte se att det behövs på min hund men jag vet ju inte...

Jag kor med halvstryp pa min Rottis och koppelkorrigerar INTE. du kan ha vilket halsband du vill :), valj ett du tycker ar snyggt och som passar din hund.

Jag gillar halvstryp. Vill du kunna "rassla" med det så köp ett med kedja i stypdelen.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 919
Senast: ildiko
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
993
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31