Halsband på långhårig hund

Mirre

Trådstartare
Vad har ni för halsband på era långhåriga hudnar?
Våran blandis har nu läderstryp men det trasslar in sig i pälsen:crazy: vilket ju inte är så lyckat.

Halvstryp blir han för stark på ( valp i trotsåldern) men vad kan man ha för halsband eg? Som inte trasslar ihop sig med pälsen:crazy:
 
Sv: Halsband på långhårig hund

Vad har ni för halsband på era långhåriga hudnar?
Våran blandis har nu läderstryp men det trasslar in sig i pälsen:crazy: vilket ju inte är så lyckat.

Halvstryp blir han för stark på ( valp i trotsåldern) men vad kan man ha för halsband eg? Som inte trasslar ihop sig med pälsen:crazy:

Vi har en långhårig collie, hans halsband trasslar också in sig i pälsen, det är ett vanligt tyghalsband så köp inget sånt. :bump:

Det finns ju runda läderhalsband, ganska smala, de kanske funkar bättre men jag har ingen aning för jag har inte provat det själv än.. Ska köpa ett, men det har inte blivit av än :o
 
Sv: Halsband på långhårig hund

Har ett vanligt läderhalsband till vår lillkille. Rätt smalt, men kraftigt. Använder samma typ till gammelgubben, trasslar inte alls in sig.
Båda är långhårigs collies:)
 
Sv: Halsband på långhårig hund

Jag har ett fint rundsytt skinnhalsband (älgskinn) som är halvstryp tror att märket heter Jocky eller något sånt där.... Finns i välsorterade hundbutiker. Det funkar kanon på min långhåriga tös... Vi har aldrig haft några problem men det halsbandet... Å så är det ju snyggt oxå ... men det syns ju tyvärr inte för pälsen.

:)
 
Sv: Halsband på långhårig hund

Jag tycker det sämsta med läderstryp är att det viker sig och fastnar efter ett tag. Hade kedja på min hund, men tyvärr sliter det ju pälsen runt halsen så det blir inte så snyggt :/, höll inte på med utställning, dock.
Det bästa tycker jag verkar vara ett vadderat nylonstryp, det har min kompis på sin aussie och det verkar funka bra :)
 

Liknande trådar

Hundträning https://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/06/07/jag-kan-inte-se-nagon-skillnad-i-vem-som-ar-snallast-eller-varst/ Kom över denna text...
Svar
13
· Visningar
1 415
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: Nordthor
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 376
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp