Hälsa på domaren!

Magnum

Trådstartare
NÄR hälsar ni på domaren?
Är det "ok" att hälsa efter att startsignalen gått? Eller är det då man ska göra det?
Eller gör ni det alls? :angel:

Sv: Hälsa på domaren!

Egentligen behöver man inte hälsa men det ser så mycket trevligare ut. Om det spelar någon roll om innan eller efter startsignal vet jag inte.

Jag hälsar Alltid det tycker jag ser bra ut därimot kanske jag inte stannar mitt framför och står helt still jag brukar passa på att höja handen när man skrittar förbi innan man gått genom start oavsett om man fått signal eller ej.

Att hälsa på domaren är ett moment som idag är i stort sett utrotat inom hoppning, för var det så att du hälsade på domaren och fick därefter startsignal, idag ges startsignal i stort sett direkt efter att föregående har gått i mål av tidsbesparande själ dessutom har tiden till start efter given startsignal dragits ner varför hälsningen numera är i stort sett borta. Ser i stort sett aldrig någon hälsa längre och gör det inte själv heller.

Hälsade i princip alltid när jag tävlade ponny. Men slutade sedan, då dommarna oftast bad att man inte skulle hälsa pga de stora startfällten!
Så nu hälsar jag inte längre.

jag hälsar nt på tävlingarlänge, men innan gjorde jag det när jag red förbi domartornet efter att startsignalen gått, men man kan ju göra det innan oxå. :banana:

Klart man hälsar på domaren! Så bråttom kan man inte ha att komma iväg över startlinjen att man inte kan vara lite artig under tiden, man behöver ju inte ställa upp sig som på en dressyrtävling utan kan faktiskt hälsa i farten.

Jag själv har faktiskt inte hälsat de få gånger jag tävlat :o
Men jag tycker det ser bra mycket trevligare ut om man gör det! Säger emot mej själv här men så ligger det till!
Jag brukar inte stressa iväg när startsignalen ges utan galopperar kanske lite extra innan jag rider över startlinjen så jag borde ju hinna! :crazy:

Jamen upp med pinnen mot "hattkanten" och le mot domaren då :D

brukar hälsa på dommarn oftast iaf. beror lite på vilken häst jag har hur denne skall ridas innan start, nån kanske måste galoppera runt ett tag innan start och då skippar jag hälsningen men brukar ändå göra en halt innan jag startar så brukar hälsa då eller skritta förbi, ibland i trav också.

sen utnyttjar jag alltid mina 45sek innan start brukar rida över starten med sådär 3sek kvar eller nått, har lärt mig ungefär hur lång tiden är... fast beror också på vilken häst jag har.

(gjorde bort mig en gång i en omhoppning och red över starten när 45 sek gått och ops hade visst bara 30 på mig att starta i omhoppningen jag tänkte inte på det. som tur var blev jag tvåa ändå och vunnit hade jag ändå inte kunnat gjort hihi var en ridsportcup omg)

Brukar vinka lite med olika grad av entusiasm beroende på om det är nån jag känner eller ej.

Jag hälsar aldrig för att jag hinner aldrig. Man hinner knappt komma in på banan innan man fått startsignal och jag vill rida runt lite med min häst innan jag startar..

När jag hälsade på en dommare en gång så vrålade hon i högtalaren;

Ohhhh! Vad härligt med en väluppfostrad unge som hälsar! Du är hjärtligt välkommen Anna!

Lite roligt :D

jag brukar hälsa på domaren :smirk: i bland i alla fall :angel: inan start singnalen har gåt :) häst älskaren :love:

jag brukade hälsa förut och då vart man alltid välkomnad så mycket när man gjorde det nu, men eftersom man inte blir det längre, trots att sånt litet antal gör det nu för tiden känns det som om det inte spelar någon roll. Dessutom får man ju startsignal nästan direkt när man kommer in på banan nu för tiden och jag vill inte ödsla massa tid genom att rida runt och hälsa och så. Jag är ju faktiskt där för att tävla.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 135
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
940
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
757
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 992
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix