Det blir inget Halloweenfirande i år utan jag och sambon väljer att fira 1,5 år tillsammans istället. Vi kommer iaf göra en pumpalyckta och pumpapaj för att få lite Halloweenkänsla :)

Jag ska på en fest med tema "Tim Burton" och jag kommer verkligen inte på någonting.. Är egentligen inte ett stort fan av varken halloween eller att klä ut mig så det kanske har lite med det att göra :angel:
Röda drottningen från Alice i underlandet? Jag gjorde en billig variant av henne när vi hade "filmskurk-tema" för ett par år sedan. En röd klänning jag hittade på second hand, samma sminkning som henne, krona och stav. Pga sminkningen som är rätt karaktäristisk behöver man ju inte lägga ner hur mycket som helst på resten.

Förra året var jag läskig trasdocka. Har tidigare år förbrukat bland annat häxa och vampyr. Iår är det inte uttalat skräcktema på festen, utan man får komma hur man vill, så jag och sambon ska vara Shrek och Fiona :)

Är bjuden på Halloweenfest på lördag men har ingen lust att gå. Känner mig krasslig och tråkig.

Idag fick vi hotbrev från gatans ungar "Imorgon är det Halloween då vill vi ha godis, får vi inte det så får ni bus". Blir irriterad och känner mig som en surtant, men vadfan. Snorungar, har ingen lust alls att köpa hem nåt godis när de verkar så jävla ha och ha och ha. Tacka vet jag när vi växte upp och gick påskkärringar, då gjorde vi kort veckor i förväg där vi ritade det finaste vi kunde, och hade någon inte godis hemma så inte tusan äggade man deras hus eller kastade toapapper i trädgården. Suck. Inte min helg nu känner jag.

Är bjuden på Halloweenfest på lördag men har ingen lust att gå. Känner mig krasslig och tråkig.

Idag fick vi hotbrev från gatans ungar "Imorgon är det Halloween då vill vi ha godis, får vi inte det så får ni bus". Blir irriterad och känner mig som en surtant, men vadfan. Snorungar, har ingen lust alls att köpa hem nåt godis när de verkar så jävla ha och ha och ha. Tacka vet jag när vi växte upp och gick påskkärringar, då gjorde vi kort veckor i förväg där vi ritade det finaste vi kunde, och hade någon inte godis hemma så inte tusan äggade man deras hus eller kastade toapapper i trädgården. Suck. Inte min helg nu känner jag.

Funderar på hur det kommer att vara här, bor i UK och tror att Halloween firas mer här än i Sverige. Men jag känner ärligt talat inte alls för att köpa in godis för att ungar eventuellt kommer att komma och knacka på...

Funderar på hur det kommer att vara här, bor i UK och tror att Halloween firas mer här än i Sverige. Men jag känner ärligt talat inte alls för att köpa in godis för att ungar eventuellt kommer att komma och knacka på...

Nää, undrar vad ungarna säger om jag öppnar och slänger ut en hink med vatten på dem innan de hinner busa nåt.

När jag var Edward Scissorhands,

ecb02bdf-6ccc-4a89-ad58-a5fa3ef6a3d0_zps49cda7d7.jpg

Ett år under en skolgrejj klädde jag ut mig till en Avatar.
llllllllllll_zps3202f85e.jpg

Funderar på att göra den här sminkningen,
Emmahh_zpsdd416d94.jpg

och ha på mig mina 1700tals kläder pudrade i vitt imorgon. Om jag orkar, har inte haft någon ork att planera något så jag tänkte stanna hemma.

687ry9_by_erehsidne-d6b7vp4.jpg

Är man helt fel ute om man firar idag? :D
Vi ville inte gå ut igår för att det bara är småbarn ute och man själv är såå trött!

Jag gjorde bort halloween-firandet igår jaja och gjorde det lite enkelt för mig genom att klä ut mig till en demon, hehe.. Syns lite dåligt på bilden, men vissa klarade inte ens av att titta på mig under kvällen pga. linserna. :P För många exorcist filmer kanske...;)

1546201_10205327886821787_3879628116949400209_n.jpg

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 003
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 163
Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 228
Senast: Badger
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30