Håller på att ta B-tränarlicens...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare TrottGold
  • Startdatum Startdatum
T

TrottGold

Hej!
Håller på att ta B-tränarlicens & sitter & pluggar, men har ett gäng frågor som jag inte hittar några svar på... Hoppas att någon kanske kan hjälpa mig...

*Hur många delägda hästar får man ha i sin träning?
*Hur snart efter ägar- och företrändarförändrig kan du startanmäla?
*Hur många hästar får man ha i träning enligt de två oilka B-tränarlicenser som finns? (Hur många som helst??)

Och sist en fråga jag tyckte va lite konstigt...får licenskommitén kontrollera din uppstallningsplats? Räknas licenskommittén till travsällskapet så är det ju helt okej....

Kommer säkert fler frågor såsmåningom ;)

Sv: Håller på att ta B-tränarlicens...

Du får ha hur många hel och del ägda hästar du vill i din träning.
Och så snart stc har fått in om ägarbytet så kan du ta upp hästen på listan och det kan ta ca:en vecka.
Vet inte om just någon licenskommite´kan få kolla ditt stall, men person som är utsedd av travsällskapet har ju rätt att kolla din uppstallningsplats.

Här kommer ett par frågor till som jag är lite fundersam kring...

*får licenskommitén kontrollera din uppstallningsplats? (vet att representant från stc, travsällskap eller annan tillsynsmyndighet för göra detta, men räknas licenskommitén som represtentant från travsällskap???)
*om tränaren har en skuld till stc kan en häst då ges startförbud? (jag skulle svarat ja eftersom tränaren kan bli av med licensen p.g.a. detta...)
*blir kvalloppet gdk om hästen klarar tiden, men får startförbud p.g.a. hälta?
*blir hästen gdk om den klarar tiden, men blir rapporterad?
*hur länge måste hästen vara kvar på stllbacken efter avslutat lopp?
*för varje bana ett register över räjongens b-tränade hästar?

Sén ytterliggare en fråga som jag inte vet hur jag ska formulera svaret på....
*Innebär startanmälan att hästen tas med i programmet om inget annat anges? Detta är ju beroende på ifall den kommer med efter det att alla anmälningarna kommit in efter poängberäkningen, men om en häst har poäng & kommer med i loppet så blir den väl automatiskt med i programmet, eller??

TrottGold skrev:
Här kommer ett par frågor till som jag är lite fundersam kring...

*får licenskommitén kontrollera din uppstallningsplats? (vet att representant från stc, travsällskap eller annan tillsynsmyndighet för göra detta, men räknas licenskommitén som represtentant från travsällskap???)
*om tränaren har en skuld till stc kan en häst då ges startförbud? (jag skulle svarat ja eftersom tränaren kan bli av med licensen p.g.a. detta...)
*blir kvalloppet gdk om hästen klarar tiden, men får startförbud p.g.a. hälta?
*blir hästen gdk om den klarar tiden, men blir rapporterad?
*hur länge måste hästen vara kvar på stllbacken efter avslutat lopp?
*för varje bana ett register över räjongens b-tränade hästar?

Sén ytterliggare en fråga som jag inte vet hur jag ska formulera svaret på....
*Innebär startanmälan att hästen tas med i programmet om inget annat anges? Detta är ju beroende på ifall den kommer med efter det att alla anmälningarna kommit in efter poängberäkningen, men om en häst har poäng & kommer med i loppet så blir den väl automatiskt med i programmet, eller??

STC kan komma när som helst o kolla. Har du "otillåtna medel" kan licensen ryka... om d e licenskommitet vet ja inte hmm

Japp hästen kan påläggas ett startförbud, har jag för mig.. *börjar tänka...* hmmm... Jo...

Om hästen blir R(rapporterad) blir den ejg(ej godkänd)

Om häst anmäls till lopp, och kommer med(bedöms efter poäng o "antal anmälda") så går det direkt ut i programmet.

Senast ändrad av en moderator:

Man måste vara kvar på stallområdet 15 min efter avslutat lopp.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 236
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ska jag vara ärlig så har 2023 varit ett riktigt skitår. Första kvartalet var ju åt pipsvängen redan från början med en fin vän som...
Svar
6
· Visningar
1 607
Senast: astronaut
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 749
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka