Hallen har bilivit toalett, vad göra?

Sv: Hallen har bilivit toalett, vad göra?

Klumpbildande sand, icke klumpbildande sand, finkornig, grovkornig, den där "kristalliknande" sanden som jag inte minns namnet på... Ja, vi har testat mycket, men jag är villig att ge finkornig lersand ett försök till om du tror att det kan hjälpa :)

Bison: Tack! Birmor är ljuvliga, det var den första raskatten jag hade så de har en speciell plats i mitt hjärta :)

Alla dina lådor är öppna, har du testat sätta huv på dem? Fertila katter kan vara otroligt petiga ibland. Fler lådor på olika platser, både med och utan huv. Finkornig sand tex ever clean med minst 10cm djup. De har hjälp flera inklusiva mig =)
 
Sv: Hallen har bilivit toalett, vad göra?

Du kan inte dela av hemmet en tid så får du se om det hjälper? Antingen att hon får "bo" själv eller med en av de andra, om du har en kastrat? (minns inte riktigt)
Det kan gör stor skillnad. Låt henne då inte ha tillgång till hallen.
Vist är det tråkigt att behöva dela av men har man många fertila så kan det vara enda lösningen.

Jag har faktiskt funderat över att spärra av hallen på något vis. Det är inte det lättaste, men det kanske går på något sätt. Tack för tipset!

bengeten: Vi har haft med huv också, men alla katterna ratar dem, så fort huven är på så står lådan orörd medan de använder alla andra, så jag antar att det inte var någon hit. Jag kan ju prova igen så klart.

Nu fattade vi beslutet att kastrera henne också, det är nog bäst för henne och för oss om hon inte får några ungar så vi passar på nu innan hon är för långt gången (om hon nu alls är dräktig). Vi får hoppas att det hjälper mot det här beteendet också.
 
Sv: Hallen har bilivit toalett, vad göra?

Om du har renras så hoppas jag att kattens uppf. Slipper se detta för med tanke på att du är villig att inte låta katten gå hela dräktigheten antar jag att det inte är renras kattungar.
Skulle som uppf. Bli hemskt besviken i det läget.
Bedriver du buskavel så kastrera alla katter omedelbums.
 
Sv: Hallen har bilivit toalett, vad göra?

Ursäkta? Vad fan är det här för påhopp? :(
Tyvärr tänkte jag inte på att ungarna kan börja ta efter hennes beteende, därför kastrerades hon nu, ett par veckor in i dräktigheten. Var det oansvarsfullt att göra så menar du?
 
Sv: Hallen har bilivit toalett, vad göra?

Ursäkta? Vad fan är det här för påhopp? :(
Tyvärr tänkte jag inte på att ungarna kan börja ta efter hennes beteende, därför kastrerades hon nu, ett par veckor in i dräktigheten. Var det oansvarsfullt att göra så menar du?

Det är bra att hon kastrerades, hur långt gången var hon?
 
Sv: Hallen har bilivit toalett, vad göra?

Men snälla, som uppfödare av en ras (om det är renras) så har du ansvar för rasens framtid. Då hoppas jag verkligen man tänker igenom en parning noga innan man gör den. Du borde ju givetvis tänkt på det innan du parat honan! DET var inte direkt ansvarsfullt.
Mentalitet och hälsa är väl ändå det viktigaste.
Du får ta det som ett påhopp om du vill men som uppfödare har man som sagt ansvar för rasen man avlar och lite mer bör man tänka innan än vad du gjorde.
Du gjorde rätt som kastrera men onödigt att para innan...
 

Liknande trådar

Övr. Katt I huset finns 3 katter. 7-åriga Tekla, 7-åriga Yaki och 11-åriga Sessan. Tekla är bondkatt och Y & S är siameser. Tekla kom först, ett...
Svar
16
· Visningar
1 850
Senast: Malin L
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 110
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp