Hållbarhet soja.

Ainon

Trådstartare
Har köpt en 30kg säck soja, de hade inte mindre förpackningar :crazy: Eftersom hästen endast ska få 100g/dag så lär det räcka läänge, närmare bestämt ca 300 dagar om det håller sig frächt vill säga....

Hur länge håller soja?
Hur och vars förvarar man det bäst för bästa hållbarhet?
 
Sv: Hållbarhet soja.

Får för mig att det är 3 mån hållbarhet men är inte säker. Det borde även bero på temperatur vid förvaring då jag tror att det i första hand är fettet som härsknar. Det känns iallafall på lukten, det börjar lukta fränt, starkt eller hur man ska beskriva det.
 
Sv: Hållbarhet soja.

SandraW skrev:
OT egentligen, men vad har man soja till?

Proteintillskott.

Jag har ett väldigt proteinfattigt hösilage, tyvärr och då är mitt bästa alternativ för närvarande att lägga till ett par dl soja i foderstaten. :bow:

Mvh

IngelaH
 
Sv: Hållbarhet soja.

Köpte också en sån säck soja. Det fanns 25 kg säckar men kunde det inte finnas 10-25 kg säckar? ! Fast jag kommer väl ge ca 2 dl soja sen när hon vant sig men jag kommer ju få slänga lite.. :(

kram
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 182
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 319
Senast: Castellini
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 454
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp