Hållbarhet på Miner blå?

caradan

Trådstartare
Hur lång hållbarhet har en minerblå säck?

Hur mkt är det i en säck? (hur stor tunna krävs? räcker 46 L?)

Sv: Hållbarhet på Miner blå?

Tror det är miner blå pållen får, eller nån av miner iaf. 20 kg säck köper jag. vet inte hur många liter min tunna är på men den är mindre än tunnan jag har korn i och hela säcken brukar rymmas. Det räcker läääääänge, och jag har då aldrig behövt kasta för att det luktar dåligt eller så!

Ringde dem och fick svaret att en säck (20 kg) pelletrerad mineral (blå) är 25 liter och har en hållbarhets tid på 9månader (från tillverkningsdatumet)
Granulatet håller i 12månader

Det som hänt med mineralerna när bäst före datumet har gått ut är att vitamininnehållet har minskat ganska rejält. Mineralinnehålelt är detsamma som från början.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
882
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 789
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 862
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar