Hållbarhet Lusern

Minelli

Trådstartare
Nån som vet hur lång hållbarhet det är på Krafft Lusern Hackad strå ? En oöppnad bal alltså.

Sv: Hållbarhet Lusern

Fråga foderförsäljaren eller ring kraftt isåfall. Eller gå på känseln. luktar det ok och ser ok ut så är det säkert ok :)

Granngården har inte en anning och krafft är inte alltför snabba på att svara på mail. Har ingen lust att köpa en bal och ta hem och och lukta och upptäcka att den inte är lika frächs som en ny. Får inga pengar tillbaka då... Vill gärna veta innan jag köper.

Aha du har inte köpt den än? Men kan inte foderförsljaren garantera hållbarheten på balen så ska de ju betala tillbaka om den inte är "fräsch".

Jag ringde faktiskt Krafft angående det i förrgår. En öppnad bal håller i 3 månader.m :)

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
906
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
587
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 313
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar