Hållbarhet för torkad nässla??

M

maisan

Jag köpte torkad nässla åt min häst för ett tag sen, o undrar hur lång hållbarhet det är på torkade örter? Dom är packade i såna återförslutningsbara plastpåsar.

Sv: Hållbarhet för torkad nässla??

Ursäkta att jag frågar, men varför ger du det?

Jag har inte gett det ännu, men jag läste om fång av Ove Wattler o där stod det att man kan ge nässla åt fånghästar bl.a för att det var blodrenande, o min häst har haft lindriga fånganfall. Han förespråkade inte några andra örter (snarare tvärtom) åt fånghästar, bara nässla.

Jag försökte hitta den informationen på nätet men lyckades tyvärr inte.

Som du skriver själv så anser OW annars att örter annars är bortkastat på fånghästar. Finns inget som är vetenskapligt bevisat.

En vän till mig har och har haft fånghästar. Därför är jag intresserad av frågan och har själv letat efter info.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 119
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 728
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar